BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hitelkártyák: Kínában is erősítene a Citigroup

A Citigroup Inc. lett az első amerikai bank, amely helyi pénzintézettel való társmárkás együttműködés (co-branding) nélkül bocsáthat ki hitelkártyákat Kínában - közölte a Bloomberg hírügynökség. "A kártyákat világszerte lehet majd használni, jüanban és dollárban egyaránt fizethetnek majd vele az ügyfelek" - írja közleményében az USA harmadik legnagyobb hitelezője.

Kína legnagyobb kártyatársasága, a UnionPay az országon belül bonyolítja majd tranzakcióit, ezzel szemben a MasterCard és a Visa nemzetközi rendszereiben kezeli a kártyahasználatot. A Citigroup egyre több kínai ügyfelet kíván megszerezni új kártyáival és bankfiókjai számának növelésével, amelyből ebben a hónapban nyílik az ötvenedik. A közlemény megerősíti, hogy a kínai értékesítési egységek számát 3 év alatt a duplájára szertné növelni az amerikai hitelintézeti csoport.

Vikram Pandit vezérigazgató a lépés kapcsán kiemelte: a bevételek visszaesése a kereskedelmi- és befektetési ágazatban arra ösztönzi őket, hogy egyre inkább a felemelkedő piacok felé forduljanak. "A kínai hitelkártyapiac a telítettől messze áll, a lényeg, hogy a pénzintézetek a megfelelő célcsoportot célozzák meg, és minimalizálják a kártyahasználati díjakat" - nyilatkozta a Bloombergnek Tang Yayun, a sanghaji Northeast Securities Co. elemzője. "A Citigroup előnye fejlett IT rendszereiben, termék innovációiban és ismertségében - főleg a tehetősebb ügyfelek körében - rejlik, hátrányt jelent azonban, hogy az értékesítési hálózata Kínában még viszonylag fejletlen" - tette hozzá az elemző. A külföldi bankcsoportok fiókhálózatai egyelőre valóban eltörpülnek a helyi szereplőkével szemben. Az Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) saját adatai szerint 16 227 fiókot működtet: ezzel szemben a külföldiek közül a legnagyobb hálózatot üzemeltető HSBC-nek mindössze 130, míg az őt követő Standard Charterednek 90 bankfiókja van az országban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.