BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még fejlődik a régiós lakossági bankpiac

A banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakosság aránya folyamatosan nő Közép- és Kelet-Európában, és 2011 végére elérte a 80 százalékot – derül ki a GfK Retail Banking Monitor (RBM) kutatásának legfrissebb eredményeiből. Magyarországon a felnőtt lakosság 83 százaléka áll kapcsolatban bankokkal, és ez az arány alig változott az elmúlt években.

„A banki penetráció növekedése Magyarországon már nem elsősorban infrastrukturális kérdés, hiszen az ezer lakosra jutó bankfiókok számát tekintve a régió legtöbb országa előtt állunk. Sokkal inkább a pénzügyi kultúra és a bankokkal szembeni attitűd az, ami meghatározó lesz a fejlődés szempontjából” – mondta Dunai Albert, a GfK Hungária pénzügyi kutatási szektorért felelős vezetője. Ha közelebbről megnézzük a banki termékek használatát Közép- és Kelet-Európában, azt láthatjuk, hogy a banki folyószámlák használatának elterjedése a banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakosság arányának növekedésével függ össze. Dinamikus növekedés tapasztalható viszont a bankkártyák és az internetbanki szolgáltatások területén. 2011-ben már minden második közép- és kelet-európai lakos használt kártyát a vásárlásaihoz – tette hozzá.

A fogyasztói szokások és az igények megváltozását jól mutatja GfK másik felmérése is. „A GfK Daphne kutatásban 2008 óta rendszeresen mérjük a hazai banki reklámok eredményességét. Azt látjuk, hogy például a hitelajánlatokat népszerűsítő hirdetések ismertsége és kedveltsége nem változott, ám az ilyen reklámok mozgósító hatása a válság előtti érték felére esett vissza” – állítja Dunai Albert. Ez összefügg a lakosság hitelektől való elzárkózásával, illetve a hitelfelvételi hajlandóság csökkenésével.

A pénzügyi kultúra és a bankokkal szembeni attitűd meghatározó lesz a fejlődés szempontjából.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.