BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A válság ellenére egyre több új céget alapítanak a franciák

Noha a francia gazdaság recesszióban van, és nem a legjobb hívnévnek örvend - egy amerikai menedzser nemrég azon gúnyolódott, hogy a francia dolgozók naponta csak három órát dolgoznak - ám éppen ebben az országban különösen sok új cég jön létre. Az aktív francia vállalatok száma 2007 és 2011 között 562 ezerrel növekedett, ez 4,5 százalékos éves növekedésnek felel meg, ami a legnagyobb érték a világ hét legnagyobb gazdasága között. Ez az eredménye annak az elemzésnek,amelyet az RSM  végzett, és amelyet ma hoztak nyilvánosságra. Az, hogy a válság ellenére Franciaországban sok cég jött létre, nagyrészt annak a programnak az eredményeként, amelyet még a Sarkozy-kormány hozott életre 2009-ben.  

Egyszerűsítették az adókat azon vállalatok részére, amelyek forgalma nem éri el a 80 ezer eurót, és azoknak a szolgáltató cégeknek, amelyek éves forgalma kisebb 32 ezer eurónál. A kritikusok mégis szóvá teszik, hogy a program sokak számára csak egy újabb lehetőséget jelent az adóelkerülésre. Ugyanakkorf az RSM hangsúlyozza, hogy a kezdeményezés erősen hozzájárult a cégalapításhoz.

Az RSM a nemzetközi összehasonlításban dicsérettel illeti Brazíliát, Oroszországot, Indiát, Kínát és Dél-Afrikát. Ezekben az országokban a vállalatok száma 4,8 millióra nőtt, az éves növekedési ráta 5,8 százalék volt. A 35 vizsgált ország között Hongkong szerepel az élen, ahol a vállalatok száma a 2007-ben feljegyzett 655 ezerről 2011-re 956 ezerre nőtt. Európában az átlagot meghaladó növekedési ráta Svájcban (6,8 százalék), Hollandiában (5,2 százalék) és Máltán (3,3 százalék) volt. Viszont Olaszországban 2007 óta 64 ezres csökkenés figyelhető meg.  "Ha valaki vállalkozó akar lenni, a megfelelő kapcsolatokra van szüksége" - írja az RSM.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.