BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csődbe ment egy elektromos autókat értékesítő és működtető vállalkozás

Csődeljárást kért maga ellen a Better Place nevű elektromos autókat forgalmazó és üzemeltető izraeli vállalkozás, adta hírül a helyi média.

A Better Place ötéves fennállása alatt több mint nyolcszáz millió dollárt élt fel, de mindössze kétezer autót sikerült eladnia és nem sikerült újabb befektetőket találnia a további működés érdekében.

"Sajnos egyéves kereskedelmi időszak után rájöttünk, hogy vevőink elégedettsége ellenére a nagyközönség nem fogadta termékünket megfelelően és az autógyártóktól sem számíthattunk a szükséges támogatásra"- határozta meg az igazgatótanács a kudarc okát.

A vállalkozás nehézségei miatt Sáj Agaszi alapító már tavaly októberben elhagyta a céget és kevesebb mint felére csökkentették az alkalmazottak számát.

Az eredeti üzleti tervek szerint a Better Place-nek évente több mint százezer Renault-Nissan elektromos autót kellett volna eladnia Izraelben, mivel úgy vélték, hogy az alacsonyabb fenntartási költségek, a benzinüzeműhöz hasonló gyorsulás és sebesség, valamint a környezetvédelmi előnyük miatt egyre többen választják az elektromos járműveket, de reményük nem igazolódott be. 

Országos elemtöltő és cserélőállomás-rendszert terveztek, de alig kétezer járművet sikerült eladniuk a zsidó államban. A Renault-val kötött megállapodás szerint 2016-ban már 115 ezer autót kellene értékesíteniük, különben súlyos bírságok vártak volna rájuk.

Az üzleti modell szerint az autók elemeinek tulajdonosa a Better Place volt, így a csőd és a töltőállomások várható bezárása után a megvásárolt elektromos autók használhatatlanná és értéktelenné válnak.

A vállalkozás kudarcát a Globes című izraeli gazdasági lap szerint főleg az okozta, hogy az elektromos autók még nem versenyképesek a súlyos, viszonylag rövid távú utazást lehetővé tévő és drága elemek miatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.