Az AP a dél-koreai gazdasági minisztérium szóvivőjét idézte, aki szerint az olajszállítások mennyisége napi 200 ezer hordó lesz. A jelentés szerint az első szállítmány szeptemberben indul útnak. Dél-Korea ez év július 1-jén állította le az iráni olajvásárlásokat, miután az uniós biztosítók már nem vállaltak garanciát az iráni olajat szállító tankerekre.
Lapjelentések szerint erre Irán közölte: kész félmilliárd dollárért biztosítani a Dél-Koreába tartó olajszállító hajókra. Dél-Korea tavaly összesen 87 millió barrel iráni olajat vásárolt, ami a teljes importjának 9 százaléka, ezzel az ország Irán negyedik legnagyobb felvásárlója volt.
Az AP-nek nyilatkozó elemzők megjegyzik, hogy Szöul igen nehéz helyzetben van az iráni kérdésben, hiszen miközben fent akarja tartani gazdasági kapcsolatait az olcsó olajat szállító Iránnal, ápolnia kell a legfontosabb szövetségesének számító Egyesült Államokkal való kapcsolatát is. Egy név nélkül nyilatkozó koreai kormányilletékes szerint a mostani lépés nem sérti az amerikai kormány által megszabott követelményeket. A Hanjang Egyetem szakértője, Li Hi-szo szerint Korea eddigi részvétele a szankciókban eleve jelképesnek tekinthető, hiszen Irán túl fontos kereskedelmi partner az ország számára ahhoz, hogy betarthassa a Washington által megszabott egyre szigorúbb szabályokat.
Nem Dél-Korea az első ország, amely részben kivonja magát az Irán elleni embargó alól; a múlt héten Japán és India is jelezte, hogy állami biztosítást nyújt az iráni olajat szállító tankerekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.