Igaz, a rendkívül rossz márciusi időjárás már önmagában is visszavetette az autózási kedvet, de Wilde György további összefüggésekre is felhívta a figyelmet. A legfontosabb a gazdasági váltás továbbra is érezhető hatása, ami miatt a 95-ös benzin iránt újabb 3,1 százalékkal csökkent az érdeklődés. Szerepe lehetett annak is, hogy újból megindult egy eltolódás a gázolajüzemű személyautók javára. Viszont az amúgy kis forgalmú 98-as oktánszámú termékből 4,8 százalékkal kelt el több, mint egy éve, a prémiumbenzinek értékesítése pedig 8,6 százalékkal bővült, jelezve, hogy egy adott vásárlói körnek továbbra sem gond az üzemanyag-vásárlás.
A teljes, 1301 millió literes üzemanyag-eladáson belül a benzinre 560,8 millió, a dízelre 740,6 millió liter jutott.
A prémium minőségnek stabil vevőköre van a dízel üzemű autótulajdonosok bővülő körében is, a gázolaj forgalma mégis csak 1,1 százalékkal nőtt 30 millió literre, a prémium gázolajé pedig 1,4 százalékkal 740 millió literre. A szerény növekedés oka az lehet a szövetség főtitkára szerint, hogy továbbra is sok kamionos elkerüli Magyarországot. „A törökök nálunk eleve nem igényelhetik vissza az üzemanyag áfáját, mint például Ausztriában. De az uniós kamionosoknak sem érdemes itt tankolniuk, mert az áfa visszatérítés Magyarországon sokkal bonyolultabb, mint az EU más tagországaiban” – mondta.
A MÁSZ tagvállalatai az úgynevezett színes, azaz ismert márkanevű forgalmazók. E cégek fedik le a hazai benzinpiac 75-78, illetve a gázolajpiac 68-70 százalékát. A rajtuk kívüli, kisebb, úgynevezett fehér kutak a nagyoknál általában alacsonyabb árat alkalmaznak, és kevesebb szolgáltatást nyújtanak. Magyarországon a legtöbb töltőállomása a Molnak van, utána a Shell, az Agip, az OMV és a Lukoil következik. A forgalmazók egy része a rossz értékesítési lehetőségek miatt tavaly és az idén bezárta vagy eladta egyes kútjait.
Szlovéniában és Szlovákiában viszont csak a dízelt vehetünk bő 20 forinttal olcsóbban, mint Magyarországon, a benzinért már literenként nagyjából 20 forinttal többet kérnek e lét országban.
Szlovéniában és Szlovákiában viszont csak a dízelt vehetünk bő 20 forinttal olcsóbban, mint Magyarországon, a benzinért már literenként nagyjából 20 forinttal többet kérnek e lét országban. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.