BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Búcsúzik a Telenor a Red Bull Mobile-tól

Távközlés A két cég együttműködése folytatódik, de a díjcsomagokat megszünteti a szolgáltató

Nem értékesíti tovább Red Bull Mobile díjcsomagjait a Telenor – erősítették meg lapunknak a távközlési szolgáltatónál. A vállalatnál hangsúlyozták: a társaság és az energiaital-gyártó együttműködése nem ér véget, csak a koncepció változik. Bár a díjcsomagokat megszüntetik a Red Bull alkalmazásait, exkluzív tartalmait, videóit ugyanakkor a Telenor összes előfizetője számára elérhetővé teszik.

Red Bull Mobile – azt követően, hogy Ausztriában és Svájcban sikerrel rajtolt - 2010 nyarán jelent meg hazánkban. Bár eleinte sokan virtuális szolgáltatónak (MVNO) vélték az új piaci szereplőt, hamarosan kiderült, hogy valójában „csak” a Red Bull márkanevét erősítő szolgáltatásáról volt szó, amelynek célközönsége egybeesett az energiaitaléval, azaz a csomagot elsősorban a fiatal, sportos, extrémitásra is nyitott előfizetőknek szánták.

Bár a csomagok kivezetését a felek nem indokolták részletesen, abban feltehetőleg szerepet játszott, hogy a közelmúltban folyamatosan jelentek meg a piacon a tényleges MVNO-k, azaz az olyan virtuális szolgáltatók, amelyek valamely már aktív, inkumbens, tehát saját hálózattal rendelkező mobilcég infrastruktúráját használják. Elsőként tavaly februárban a Lidlhez köthető – a Magyar Telekom hálózatát használó – Blue Mobile indult el, egy hónappal később pedig a Tesco is piacra lépett, utóbbi cég ráadásul külön vállalatot hozott létre a mobilszolgáltatásra, amelynek két tulajdonosa 50-50 százalékban a kiskereskedelmi lánc, illetve a hátteret biztosító Vodafone lettek. A kereskedőcégekhez augusztusban – igaz egyelőre csak mobilnet szolgáltatással – csatlakozott a szintén a Vodafone-nal társuló UPC, s valószínűleg még az idén elrajtol a Business Telekom mobilszolgáltatása is, amely várhatóan ugyancsak a Vodafone hálózatát használja majd.

A fentiekből jól látszik, hogy miközben a Magyarországon 1999-es rajtja óta a harmadik helyen álló, jelenleg a mobilnet és hangalapú piacon is szűk 23 százalékos részesedéssel bíró Vodafone az alternatív szolgáltatók révén igyekszik pozícióit erősíteni, és tett már lépéseket ennek érdekében a Magyar Telekom is, addig a Telenor ezen a területen egyelőre lépéshátrányban van a konkurensekhez képest.

Több millió SMS

Jelentősen nőtt a mobilnet-forgalom a Telenornál az ünnepi időszakban – jelezte a cég. December utolsó hetében a szolgáltató hálózatán bonyolított adatforgalom 58 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. Továbbra és népszerű volt a szöveges üzenetek küldése: karácsonykor közel 10 millió, szilveszterkor és az újév első napján több mint 7 millió SMS-t küldtek a társaság ügyfelei. Az ünnepek alatt a legforgalmasabb pillanat az újév első órájában volt, ekkor 433 üzenetet küldtek egy másodperc alatt az előfizetők.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.