A teljes (becsült) piacot alapul véve a Magyar Telekom piaci részesedése 58,4 százalék a vezetékes hangszolgáltatások terén, második helyen a UPC áll 13,2 százalékkal, harmadik az Invitel 13,0 százalékkal, majd a Digi 9,0 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.
A UPC tavaly még a második volt a rangsorban, decemberben 12,9 százalék volt a piaci részesedése, az Invitelé pedig 13 százalék. Januárban a két szolgáltató már fej-fej mellett állt, egyaránt 13 százalékos részesedéssel. A Magyar Telekom piaci részesedése a decemberi 58,9 százalékról januárra 58,6 százalékra mérséklődött a vezetékes telefonos szolgáltatásban.
A UPC Magyarország Zrt. az adatokhoz fűzött, az MTI-hez eljuttatott kommentárjában kiemeli, hogy egy kábelszolgáltató került a második helyre a vezetékestelefon-szolgáltatások piacán. A UPC fő tevékenysége ugyanis nem a vezetékes hangszolgáltatásokhoz, hanem a kábeltelevíziós szolgáltatásokhoz kötődik. A társaság 2004 óta biztosít telefonszolgáltatást is a kábeltelevízió és kábeles internet szolgáltatásai mellett.
Az NMHH gyorsjelentése szerint a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma februárban 1,887 millióra csökkent a januári 1,903 millióról. Eközben a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 620 ezerre nőtt az előző havi 611 ezerről, míg az IP-alapú hangcsatornák száma 460 ezerre emelkedett 452 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült száma 3,025 millió 2013. február végén.
Februárban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,80 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 61,90 százalék volt.
Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 307 millió, IP-alapon pedig 124 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 145,4 perc volt.
Februárban a hagyományos telefonvonalon szélessávú internetszolgáltatásra előfizetők száma csökkent, értéke 768 ezer volt, a kábelszolgáltatók előfizetései pedig 891 ezerre nőttek. Az optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 328 ezer előfizetés volt a hónap végén. 2013 februárjában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,192 millió volt.
A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 35 százalék, második a UPC 21,9 százalékos, harmadik a Digi 13,7 százalékos részesedéssel. Ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 11,6 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 9,7 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.