BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lakás, 50 ezer/négyzetméterért? - Magyarországon ilyen is van

A lakásárak 2008-tól 2011 első félévéig nominálisan közel 12 százalékkal csökkentek, s az első félévi átlagárak alapján több mint tízszeres eltérés van az árakban országos szinten - állapítja meg az OTP Jelzálogbank felmérése.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal hivatalos forgalmi adatbázisára támaszkodó elemzés alapján az OTP Jelzálogbank szerint a lakáspiac fő indikátorok eddig megismert, idei évre vonatkozó statisztikái alapján 2011 mélypontot jelent. A forgalom, az építési és használatba vételi engedélyek száma, az árak, a hitelezés volumene és a hitelportfólió minőségi összetétele sokéves, akár évtizedes minimumon áll. Az idei év a bajba jutott hitelesek megmentését célzó programok bevezetéséről szólt, amelyek hatása egyelőre nem mérhető, ugyanakkor összességében bizakodásra adnak okot, hogy jövőre elindulhat a kilábalás.

Az OTP Értéktérkép címen kiadott elemzés szerint a legdrágább lakás Budapest első kerületében cserélt gazdát négyzetméterenként 589 ezer forintért, Pesten pedig az V. kerületben 357 ezer forint volt egy négyzetméter ára. A fővárosban egy négyzetméter átlagára nem változott számottevően: 2010 végén az átlag 262 ezer volt, most 256 ezer forint. 

Ugyanakkor öt kistérségben - a bodrogközi, a sarkadi, az encsi, a jánoshalmai és a lengyeltóti - az átlagár nem éri el az 50 ezer forintot. 

A lakásingatlanokra kötött ügyletek száma 2010 első félévéhez képest az első félévben 21 százalékkal csökkent, ezen belül Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 46, Fejér megyében pedig 40 százalék volt a visszaesés aránya.

Az elemzés megállapítja, hogy az értékesítési céllal épített társasházi lakások száma tovább csökken, de a kereslet élénkülését mutatja, hogy az idén 181 projekt valósulhat meg. Igaz, a beruházók kockázatkerülését jól mutatja az, hogy drasztikusan csökken a beruházások mérete.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.