A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani.
Csökkenés a legmagasabb jövedelmi kategóriában
A négyéves periódust felölelő kutatás szerint 2008 és 2010 között még szinte valamennyi jövedelmi kategóriában nőtt az egy háztartásra jutó autók száma, ám ez a gyarapodás 2012-re megtorpant. A közepesen jól kereső családok ugyan meg tudták őrizni gépjárműveiket, de az alacsonyabb jövedelműek közül többen feladni kényszerültek autójukat az elmúlt két évben. A Medián kutatása megállapította: még a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók körében is 4 százalékkal csökkent az autós háztartásban élők aránya 2010-hez képest. A több autóval rendelkező, magasabb státuszú rétegekben a gépjárműállomány mára még a 2008-as szintet sem éri el.
A szervizválasztás kiemelt szempontja a költséghatékonyság
A legtöbb autós számára a szervizelés bizalmi kérdés, amit jól mutat, hogy négy éve változatlanul a szakértelem az autósok legfontosabb szervizválasztási szempontja, míg a földrajzi közelség vagy a beépített alkatrészek minősége kevésbé befolyásolja döntésüket. A Bosch átfogó kutatása rávilágított, hogy míg 2008-ban és 2010-ben a válaszadók számára a szakértelem mellett a megbízhatóság fontosabb szempont volt az árnál, addig 2012-ben a szervizválasztás második legfontosabb kritériumává lépett elő a várható költségek mértéke.
A felmérésről
A Robert Bosch Kft. Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletága megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet idén harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóparkjáról, autójavíttatási szokásairól. A 2008-ban indult adatfelvételt 2010-ben és 2012-ben is megismételték. A felmérések a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 fő személyes megkérdezésével készültek. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.