BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eldőlt: a VW beszáll a Suzukiba

Ami pár napja még csak piaci pletyka volt, az tegnapra az érintett társaságok által is megerősített felvásárlás lett: a Volkswagen AG megveszi a Suzuki Motor Corporation 19,9 százalékát. A részesedésért 2,5 milliárd dollárt fizet a német autógyár. Az ügylet a várakozások szerint 2010 januárjában zárulhat le, miután a szabályozó hatóságok is jóváhagyták.

A felvásárlással a Volkswagen növeli indiai autópiaci kitettségét, ahol a múlt hónapban több mint 60 százalékkal növekedtek az értékesítések. Szakértők szerint a cég újabb lépést tesz afelé, hogy a világ vezető gyártója legyen, miután a Suzuki a kisautószektorban felhalmozott tapasztalatait kamatoztathatja. Emellett a Suzuki rendkívül hasznos ismeretekkel rendelkezik azokon a feltörekvő piacokon, amelyek a Volkswagen számára ma még sötét foltnak számítanak. Az együttműködés a Suzuki részéről inkább pénzügyi, mintsem stratégiai jellegű. A japán gyártó a vételár felét Volkswagen-részvényekbe fekteti, a másik felét pedig adósságainak rendezésére, valamint elektromos és hibrid autók fejlesztésére és gyártására fordítja.

A partneri viszony mind a Volkswagen, mind a Suzuki számára fontos, jövőbe mutató lépés a globális jelenlét és a termékdiverzitás terén – derült ki a két társaság közös közleményéből. A gyártók szerint a termékportfólió, a globális disztribúció és a gyártókapacitás terén a két vállalat ideálisan kiegészíti egymást. „A világ vezető gépjárműgyártói közül kettő most egyesíti erejét, és arra készül, hogy együtt feleljen meg az előttük álló, egyre komolyabb kihívásoknak” – jelentette ki Martin Winterkorn, a Volkswagen ügyvezető igazgatója. Winterkorn kiemelte: a rémhírekkel ellentétben a Suzuki semmiképpen sem lesz a Volkswagen tizenkettedik márkája.

A Suzuki már dolgozott együtt meghatározó autógyárral: a General Motors évekkel ezelőtt résztulajdonosa is volt a japán gyártónak. Ennek alapján korábban a Suzuki Wagon R+ készült Esztergomban Opel Agila néven, manapság pedig a Suzuki Splasht gyártják szintén Agila névvel az Opel kereskedőhálózata számára. A Volkswagennel kötött üzlet tehát elképzelhetővé tesz egy hasonló együttműködést, ám ennek éppen az Opellel való kapcsolat lehet a gátja. A kérdés az, hogy a VW egyik legerősebb versenytársa, az Opel fenntartja-e a kapcsolatát a hazai Suzuki-gyárral. „Továbbra is Esztergomban készül a Suzuki és az Opel testvérmodellje, tehát a most létrejött üzlet a hazai együttműködést semmilyen formában sem érinti, az Agila életciklusára vonatkozóan mindenképpen fennmarad” – mondta lapunknak Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója. Mivel viszonylag új autóról van szó – az Opel modelljét tavaly tavasszal vezették be a piacra –, legalább 6 évig készülnek még autók a Suzuki esztergomi gyárában. Dános András tájékoztatása szerint az Agila a több európai országban bevezetett roncsprémiumprogramnak köszönhetően kiemelkedő évet fog zárni, így az egyik legnagyobb konkurens, a Volkswagen a befektetésének köszönhetően részesül a sikerből.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.