BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezért rettegnek a japán konkurenciától az európai autógyártók

Az Európai Autógyártó Szövetség (ACEA) ellenzi, hogy az Európai Bizottság szabadkereskedelmi tárgyalásokat kezdjen Japánnal, mert az káros lenne az unió járműiparára.

A Japán és az EU közti szabadkereskedelmi megállapodás következtében az unió lebontaná a jelenlegi 10 százalékos vámtarifát, amely révén a japán gyártók évente 1,2 milliárd dollárt, autónként pedig 1500 dollárt takaríthatnak meg – állítja az ACEA-főtitkár, aki szerint emiatt nagyobb számban érkezhetnek a japán kocsik Európába. Így az EU autógyártása jelentősen csökkenhet, ami állások megszűnését eredményezi.

A külföldön készült japán modellekkel együtt tavaly 261 ezerre nőtt az importautók eladása a szigetországban. Ebből 50 269 volt a Nissan, 15 377 a Toyota és 3100 a Suzuki modellje.

Az európai személygépkocsik minden további teszt vagy módosítás nélkül forgalmazhatók Japánban, ám Tokió a hazai gyártású, legfeljebb 660 köbcentis mini autók vásárlóit komoly adókedvezményekkel támogatja. Mivel Európában nem készülnek ilyen, az úgynevezett "Kei" kategóriába tartozó modellek, a japán piac 35 százalékáról automatikusan kiszorulnak az uniós gyártók.

 

Részletek a hétfői Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.