BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem álltak le a beruházások az autóiparban - Bővít a nagy négyes

Bő negyedév után már a tízezredik legyártott autón is túljutott a hazai Mercedes-gyár. A beruházások folytatódnak a másik három nagy cégcsoportnál is.

A kecskeméti Mercedes gyárban a hónap elején készült el a tízezredik autó, pedig még alig több mint három hónapja kezdődött sorozatgyártás. Jelenleg a termelés felfuttatása folyik, s ennek kapcsán a napokban bevezetik a második műszakot is. Erre azért van szükség, mert március 29-én, a gyár hivatalos indításakor bejelentették: a Mercedes-Benz B-osztály gyártása mellett az új modell, a CLA próbagyártása már idén elkezdődik, a sorozatgyártás pedig a jövő év elején indul. Erre készülve már az idei év végére 3000 főre emelkedik a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. létszáma.

Az Opel Szentgotthárd Kft. a második negyedévben a több motort szerelt össze, mint az első negyedévben, annak köszönhetően, hogy márciustól elindult a kiszállítás az anyavállalat – General Motors – amerikai gyáraiba. Így a tavalyi 222 ezernél mintegy 40 százalékkal több motor készülhet az idén: a végleges darabszám ugyan a megrendelések beérkezésétől függ, de a tervek szerint 300 ezer körül lesz a gyártási darabszám. Ennek közel kétharmadát az Egyesült Államokba és a mexikói General Motors-gyárak számára készítik, de tízezres nagyságrendben szállítanak Kínába és Dél-Koreába is. A cég most az 1,6 és 1,8 literes motorokat gyártja és szállítja a tengerentúlra, amelyeket Chevrolet Sonic és Cruse modellekbe építenek be.

Májusban indult a leendő három motorcsalád első tagjának próbagyártására. Az 1,6 literes benzinmotorokat azóta már járművekben tesztelik. A társaság a nyugat-európai autógyárakhoz igazodva minden a múlt hétfőn leállt és augusztus 3-ig tart az üzemszünet. A gyártó- és szerelősorokat a karbantartók és a beszállító cégek munkatársai vették birtokba, hogy elvégezzék a szükséges nagyobb javításokat, amelyekre a termelési időszakban nincs lehetőség, vagy termelés-kiesést okoznának.
A Volkswagen konszern járműgyárai termelési programjához az Audi Hungaria motorgyárában és a járműgyárban 3-4 hétre leáll a termelés.
A folyamatban lévő több mint 900 millió eurós gyárberuházás részeként 150-200 ezer négyzetméternyi területet keres a Győri Ipari Park környezetében az Audi Hungaria tervezett logisztikai parkja számára. A kivitelezőt és a park üzemeltetőjét a nyár végéig versenytárgyaláson választják ki. A logisztikai park moduláris rendszerben épül meg: a jövő év közepéig egy mintegy 50 ezer négyzetméteres csarnokrendszer készül el. Már ezzel első modullal több száz új munkahely létesül Győrben.
A Magyar Suzuki az elmúlt évben "jelentős" összegű épület, gép és berendezés leszállítására szóló beruházási szerződéseket kötött, amelyek teljesítése 2012-re is áthúzódik.

A társaság ebből fakadó jövőbeni kötelezettsége várhatóan eléri 80 millió eurót. A vállalat a 2010 végi 3348-cal szemben az elmúlt év végén már csak 2983 embernek adott munkát.
A Magyar Suzuki manapság a második generációs SX4 modell jövő évi kibocsátására készül, és ezért emelkedett 351 milliárd forintra a gyár 21 évvel ezelőtti indítása óta befektetett összeg. Azt megelőzően ugyanakkor ősszel kezdődik Esztergomban annak a Swift sportmodellnek a sorozatgyártása, amelyet a márciusban a genfi autószalonon mutatott be a Suzuki. A Magyar Suzukinál tavaly nyár óta készülő harmadik generációs Swiftnek világautó szerepet szánt a japán cég, ezért nem csak az említett Swift-S révén bővül a kínálati paletta, hanem a dízelmotoros változatokkal is, amelyek gyártásba állítása januárban kezdődött meg. A sportváltozathoz Japánból érkezik egy új fejlesztésű 1,6 literes motor, míg a dízelmotort az indiai Maruti Suzuki szállítja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.