BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriásit bukott a Toyota, fékre lépett a Ford

A Ford is bejelentette, hogy kénytelen lassítani gyártását, mert akadozik a Japánból történő alkatrészszállítás.

A cég közölte, hogy tajvani üzemében a gyártást két hétre leállítja, a kínai Nancsingban lévő gyárában és a dél-afrikai összeszerelő üzemében pedig egy hétig szünetel a munka. A Ford már április elején leállította a gyártást a belgiumi Genkben található üzemében, ugyancsak az akadozó japán alkatrészellátás miatt.

A Toyota Motors ezzel párhuzamosan közölte, hogy Japánban folyó gyártása márciusban 62 százalékkal csökkent a tavalyi azonos hónaphoz viszonyítva, és a gyártás csökkenése folytatódik. A cég szerint a termelés a normális szintre csak az év végére áll helyre. A cég nyolc ázsiai országban, köztük Thaiföldön és Indiában 50 százalékos kapacitással dolgozik majd április 25. és június 4. között – írja az Automotive World.

Globális szinten márciusban 23 százalékkal csökkent a kitermelés, és két hónap után először csökkent az export. A cégcsoporthoz tartozó márkák közül csak a Hino vészelte át a japán válságot az értékesítés csökkenése nélkül, a Toyota és a Daihatsu egyaránt jelentő csökkenésről számolt be.

Mint arról beszámoltunk, a japán autóóriás számításai szerint legkésőbb decemberre áll helyre a gyártás a globális hálózatban. A Toyota a hazai gyárak esetében 260 ezer, az észak-amerikai üzemekben pedig 35 ezer egység legyártását törölte a földrengés nyomán akadozó alkatrészellátás miatt. A vállalatnak a termelés visszaállításával kapcsolatos tervei ambiciózusnak tűnnek annak fényében, hogy az észak-amerikai üzemekben június háromig csak heti három napon át folyik a gyártás, akkor is csak 50 százalékos kapacitással. Kínában június 3-ig szintén a szokásos teljesítmény felét produkálják majd a gyárak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.