BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Belföldön visszaesett, külföldön nőtt a kínaiak luxusfogyasztása

Öt év mélypontján volt január közepe és február közepe között a luxuscikkek fogyasztása Kínában, de külföldön 18 százalékkal többet költöttek a kínaiak, mint egy éve - jelentette a világ luxus-szövetségének (WLA) pekingi központja.

A január 20. és február 20. közötti időszakban a kínaiak 830 millió dollárt költöttek luxuscikkekre a hazájukban, vagyis 53 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ez kevesebb, mint a tizede annak, amit külföldön adtak ki erre a célra.

A pénztárcájukba utazásaik alkalmával mélyebbre nyúló kínaiak az említett időszakban 8,5 milliárd dollárt fizettek ki különféle luxus termékekre. Ez az összeg csaknem a fele a globális összforgalomnak.

Az érintett kínai fogyasztók számára a legnépszerűbb beszerzési helyek Hongkong, Tajvan és Makaó, de minden ötből egy Európában - a legtöbb Párizsban - szerzi be a márkás terméket. A kínaiak aránya az összkeresletben az elmúlt két évben megduplázódott. 

Jelentések szerint a luxuscikkek forgalmazói körében megfigyelhető, hogy külön fizetési konstrukciókat ajánlanak kínai vásárlóiknak és kínaiul beszélő alkalmazottakat vesznek fel.

A szakemberek egyrészt a luxuscikkek piacának szűkülésére, vagyis a kétszámjegyű bővülés helyett az egyszámjegyű irányába változó tendenciára figyelmeztetnek, másrészt arra hívják fel a figyelmet, hogy előrejelzésük szerint a kínaiak hozzájárulása a világ luxuspiacához 2015-re eléri a 60 százalékot, s ezzel a legnagyobb lesz.

A szervezet által végzett felmérés szerint a kínai fogyasztók 93 százaléka az olcsóbb árak miatt vásárol inkább külföldön, de 65 százalékuk számára fontos az is, nem valószínű, hogy a határon túli üzletekben hamis áruba botlik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.