BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A válság ellenére is vonzó az olimpia a szponzoroknak

A szponzorok számára a kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére továbbra is vonzó az olimpia. Igaz, itthon a MOB megérezte a válság hatását, egy elhúzódó krízis pedig a NOB-ot is érzékenyen érintheti.

Nem volt jelentős hatása a gazdasági válságnak az olimpiai szponzorációra, az első becslések szerint, azonban mégis úgy tűnik, hogy némileg csökkentek az előző cikluséhoz képest az ilyen forrásból származó bevételek a londoni játékokkal záródó négyéves periódusban.

A visszaesést egyértelműen az úgynevezett helyi szponzorok költésének hanyatlása okozta, míg ugyanis Pekingben ezektől a támogatóktól több mint 1,2 milliárd dollár folyt be, ezúttal – bár végleges adat még nincs – valószínűleg ennél nagyjából 150 millió dollárral kevesebb.

Fontos azonban kiemelni, hogy a helyi támogatók esetében a csökkenést a szponzoráció jellege okozta: az ebben a programban részt vevő cégek ugyanis kizárólag a rendező országban szereznek az olimpiához köthető marketingjogokat. Márpedig Kína sokkal fontosabb nemzeti piac a multinacionális vállalatok számára, mint az Egyesült Királyság, arról nem is beszélve, hogy a pekingi játékokat számos helyi – nemritkán állami tulajdonban lévő – cég is jelentős összeggel támogatta.

Az olimpia iránti vállalati érdeklődést sokkal jobban mutatja a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) úgynevezett TOP programja, mely a résztvevő cégek számára globális jogokat biztosít, azaz világszerte kizárólag a programban részt vevő társaságok használhatják marketingcélokra az ötkarikás játékokat. Ebből a forrásból pedig – a NOB tájékoztatása szerint – a most záródó négyéves ciklusban 11 résztvevő cégtől 957 millió dollár folyt be, tizedével több, mint Peking előtt az akkor tucatnyi támogatótól. Mindez azt jelenti, hogy ugyan lassult a növekedés, az előző két periódusban ugyanis átlagosan 22 százalékos gyarapodást mértek, az olimpia azonban továbbra is vonzó a cégek számára.

A helyzet itthon még bizonytalanabb: a szponzorok közül többen, köztük az E.On sem határozott még, hogy folytatja-e együttműködését a MOB-bal. A támogatók döntésében a gazdasági környezet alakulása mellett minden bizonnyal szerepet kap a magyar delegáció olimpiai szereplése és természetesen a szponzoráció hatékonysága is. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.