SPORTBIZNISZ Az autóipari szereplők hirdettek a legtöbbet az észak-amerikai profi amerikaifutball-bajnokság döntője alatt
Ezúttal elmaradt a csúcsdöntés, az idei Super Bowl ugyanis „csak” minden idők harmadik legnézettebb műsora volt az Egyesült Államokban, a tavalyi és a tavalyelőtti finálé után. Az észak-amerikai profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) vasárnapi döntőjét a Nielsen előzetes adatai szerint átlag 108,4 millióan követték, ami szűk 3 százalékos csökkenést jelent a 2012-es, mindenkori csúcsnak számító 111,3 millióhoz képest.
Ám érdemes azt is megemlíteni, hogy a Super Bowlt az idén műsorra tűző CBS egy másik adatot is közölt. A tévétársaság szerint a mérkőzést 164,1 millióan nézték legalább hat percig, ez pedig amellett, hogy a teljes amerikai népesség 52 százaléka, magasabb az egy évvel korábbi mutatónál, 2012 februárjában ugyanis ez a szám „mindössze” 159,2 millió volt.
A spotárak az elmúlt időszakban dinamikusan nőttek: miközben tíz évvel ezelőtt átlagosan 2,2 millió dollárt fizettek a hirdetők egy fél perces kisfilmért, most már 3,7-3,8 millió dollárnál járhatunk, a közvetítő tévétársaságok azonban joggal tarthatnak attól, hogy ha nem sikerül fenntartani a nézettség növekedését, az árak emelkedése is lassul, vagy megáll. Mindenesetre az idén ennek egyelőre nyoma sem volt, hiszen CBS minden bizonnyal rekordbevételt könyvelhetett el. Bár hivatalos adatot a társaság egyelőre nem közölt, a 3,8 millió dollár körüli ár, az eladott 77 spot, illetve az egyéb hirdetési bevételek alapján valószínűsíthető, hogy sikerült megdönteni az NBC tavalyi 259 millió dolláros (56,2 milliárd forintos) rekordját. A legaktívabb hirdetők ezúttal is az autógyártók voltak: a szektor cégei összesen 19 spotot vásároltak, azaz nagyjából 75 millió dollárt költöttek el reklámokra.
A Sport1 idei Super Bowl közvetítése a cég várakozásainak megfelelően ismét nagy sikert hozott a Chello Central Europe-nak Már a felvezető műsorra és az első félidőre is közel 200 ezren voltak kíváncsiak, a fogyasztói szempontból legfontosabb 18-49 éves férfiak körében pedig a Sport1 több mint 20 százalékos közönségarányt ért el. Tavaly az NFL-döntőbe 188 ezren néztek bele, ami akkor majd 40 százalékos növekedést jelentett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.