BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Super Bowl: Elmaradt a nézettségi rekord az USA-ban

SPORTBIZNISZ Az autóipari szereplők hirdettek a legtöbbet az észak-amerikai profi amerikaifutball-bajnokság döntője alatt

Ezúttal elmaradt a csúcsdöntés, az idei Super Bowl ugyanis „csak” minden idők harmadik legnézettebb műsora volt az Egyesült Államokban, a tavalyi és a tavalyelőtti finálé után. Az észak-amerikai profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) vasárnapi döntőjét a Nielsen előzetes adatai szerint átlag 108,4 millióan követték, ami szűk 3 százalékos csökkenést jelent a 2012-es, mindenkori csúcsnak számító 111,3 millióhoz képest.

Ám érdemes azt is megemlíteni, hogy a Super Bowlt az idén műsorra tűző CBS egy másik adatot is közölt. A tévétársaság szerint a mérkőzést 164,1 millióan nézték legalább hat percig, ez pedig amellett, hogy a teljes amerikai népesség 52 százaléka, magasabb az egy évvel korábbi mutatónál, 2012 februárjában ugyanis ez a szám „mindössze” 159,2 millió volt.

A spotárak az elmúlt időszakban dinamikusan nőttek: miközben tíz évvel ezelőtt átlagosan 2,2 millió dollárt fizettek a hirdetők egy fél perces kisfilmért, most már 3,7-3,8 millió dollárnál járhatunk, a közvetítő tévétársaságok azonban joggal tarthatnak attól, hogy ha nem sikerül fenntartani a nézettség növekedését, az árak emelkedése is lassul, vagy megáll. Mindenesetre az idén ennek egyelőre nyoma sem volt, hiszen CBS minden bizonnyal rekordbevételt könyvelhetett el. Bár hivatalos adatot a társaság egyelőre nem közölt, a 3,8 millió dollár körüli ár, az eladott 77 spot, illetve az egyéb hirdetési bevételek alapján valószínűsíthető, hogy sikerült megdönteni az NBC tavalyi 259 millió dolláros (56,2 milliárd forintos) rekordját. A legaktívabb hirdetők ezúttal is az autógyártók voltak: a szektor cégei összesen 19 spotot vásároltak, azaz nagyjából 75 millió dollárt költöttek el reklámokra.

A Sport1 idei Super Bowl közvetítése a cég várakozásainak megfelelően ismét nagy sikert hozott a Chello Central Europe-nak Már a felvezető műsorra és az első félidőre is közel 200 ezren voltak kíváncsiak, a fogyasztói szempontból legfontosabb 18-49 éves férfiak körében pedig a Sport1 több mint 20 százalékos közönségarányt ért el. Tavaly az NFL-döntőbe 188 ezren néztek bele, ami akkor majd 40 százalékos növekedést jelentett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.