BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden téren bővít a Sziget

A környező országokban zenei, itthon tematikus fesztiválokkal erősítenének

Az elkövetkező években Horvátországban, Szlovákiában, Csehországban vagy akár Bulgáriában is megjelenhet zenei fesztiválokkal a Sziget Kft., Magyarországon pedig tematikus, például gasztronómiai rendezvényekkel kívánják bővíteni a portfóliójukat – mondta a Világgazdaságnak adott exkluzív interjújában Gerendai Károly, a cég ügyvezetője.

Az Econet.hu Nyrt. kizárólagos tulajdonában álló Est Media Group Kft. (EMG) a napokban vált a Sziget Kft. új többségi tulajdonosává, közös nyilatkozatukban pedig az egyik fő célnak a további terjeszkedést tűzték ki. „Magyarországon, illetve a régióban is piacvezetők vagyunk, a célunk az, hogy ezt a helyzeti előnyünket tovább erősítsük újabb hazai és külföldi rendezvényekkel” – mondta Gerendai, hozzátéve, hogy a nagy hazai fesztiváljaik, a Sziget, a Volt és a Balaton Sound mellett már évek óta működik külföldön eseményük, a Romániában, Erdélyben megrendezett Félsziget. A további nemzetközi terjeszkedést 2011-ben, Horvátországban kezdenék meg, itt augusztus végén rendeznék az Adria Sound, illetve Istria Sound munkanéven emlegetett zenei fesztivált, mintegy kétmillió eurós költségvetésből. A tengerparti rendezvény a Balaton Sound által kínált magasabb minőségi színvonalat célozza meg, a helyszínül szolgáló kempingben például faházakban, apartmanokban is megszállhatnak majd a látogatók, valamint a terepen épített kiszolgáló infrastruktúra is fejlettebb. Gerendai elmondta, hogy gyakorlatilag már mindenben megállapodtak a helyszín tulajdonosával, már csak a szerződés aláírása van hátra, ez viszont hónapok óta csúszik, és amíg nem történik meg, addig nem tudnak továbblépni a szervezésben. A kicsit távolabbi terveikről elmondta, hogy egy évben egy új piac „meghódítását” tartja reálisnak. Szlovákiából, illetve Csehországból már több megkeresés is érkezett hozzájuk, hogy ott is szervezzenek zenei fesztivált, így valószínűleg 2012–13-ban ezen országok felé fordulnak. Emellett még Bulgáriában is lát fantáziát a terjeszkedési fázis első néhány évében. Az új rendezvények megrendezésének módja piaconként változhat; elképzelhető, hogy már működő fesztiválok szervezését veszik át, vagy tulajdonossá válnak a rendező cégben, de teljesen új események kidolgozása is elképzelhető, minden esetben helyi partnerek közreműködésével. Az Econet.huval kötött megállapodás értelmében évente 100 millió forintot „bukhatnak” az új rendezvényeikkel, tehát ekkora összeggel még elmaradhatnak a szerződésben vállalt nyereséghez képest a terjeszkedés érdekében.

Gerendai Károly, szerint viszont a hazai piac már telített. Úgy látja, hogy nálunk a tematikus rendezvényekkel van még mit keresni, ez jelenthet bizonyos szűkebb zenei profilú eseményt is, de például a gasztronómiai rendezvények piacára való belépésen is gondolkodnak, hiszen ez a terület az elmúlt években látványosan fejlődött hazánkban. A további terveikről a cégvezető elmondta, hogy folytatni és fejleszteni kívánják a különböző partneri együttműködéseiket, például a Vodafone-nal közös Szigetfont, a percalapú jegyvásárlást, valamint a kártyás fizetési rendszert.


Számok

Ez évben mintegy 670 ezer látogató vett részt a Sziget Kft. fizetős rendezvényein; a cég árbevétele várhatóan 4,5 milliárd forint körül alakul a 2009-es 4,27 milliárd után.

Az idei várható EBITDA eredménye pedig 500 millió forint körül lesz – a StarGarden Fesztivál bevezető évi adatait figyelmen kívül hagyva.

Az idei várható EBITDA eredménye pedig 500 millió forint körül lesz – a StarGarden Fesztivál bevezető évi adatait figyelmen kívül hagyva.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.