A figurákon belül legnépszerűbb a Mikulás forma, amely elviszi az üreges csokoládék november-januári forgalmának több mint 80 százalékát. Tavaly értékben 8 százalék jutott a karácsonyfa-díszekre, 9 pedig az egyéb üreges csokoládé figurákra.
Összesen meghaladja a 2,2 milliárd forintot az ünnepi csokoládék legutóbb, november-januárban mért kiskereskedelmi forgalma, ami 9 százalékkal haladja meg az előző hasonló időszakét. Mennyiségben a bolti eladások 840 tonna körül alakultak; itt 4 százalék csökkenés figyelhető meg az előző évhez képest.
A csomagok közül legkedveltebb az, amely az édesség mellett játékot is tartalmaz. Az eladott mennyiségből 45 százalékkal részesedett a legutóbbi szezonban. Az adventi kalendáriumra 44 százalék jutott, míg a speciális édességcsomagokra 11 százalék.
Az ünnepi édességek közt a tejcsokoládé a legelterjedtebb alapanyag, és pozíciója tavaly tovább erősödött. Átvette a vezető szerepet a nugáttól, mennyiségben. A tejcsokoládéra ugyanis 53 százalék jutott a legutóbbi szezonban. A nugát részaránya némileg visszaesett, 42 százalékra. A vegyes és az étcsokoládé részaránya egyaránt 2-3 százalék között mozog.
A decemberi szezonális édességek fő beszerzései forrása egyre inkább a hipermarket. Értékben is, mennyiségben is 57 százalék jutott rá a legutóbbi szezonban.
Némi forgalmat a hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) üzletektől vettek el, amelyek legutóbb 18 százalékkal részesedtek az eladásokból. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 25 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.