Ha mégis úgy döntenek, hogy nem zárják be 2321 fős antwerpeni üzemet, és megvalósítják azt a tervet, hogy egy kisméretű SUV gyártását viszi oda, akkor csupán 750-nel csökkentik a létszámot. Az állami támogatások kapcsán Reilly megjegyezte, hogy nagyjából 3,3 milliárd euró volt szükséges az Opel/Vauxhall átstrukturálásához, hogy a vállalat jövőre is át tudja vészelni a gazdasági válságot, és hogy legyen pénze fejlesztésre valamint új gyártósorokra. A GM természetesen kiveszi a részét a fenti összeg finanszírozásából, de számít az alkalmazottak támogatására, és reméli, hogy kormánysegélyekhez is hozzájut - emelte ki Nick Reilly.
A detroiti cég néhány hete határozott, hogy mégsem adja el az Opelt és angol testvérvállalatát, a Vauxhallt a Magna és az orosz Szperbank szövetségének. Azóta pedig azt a célt tűzte ki, hogy európai leányvállalatai termelését 20 százalékkal csökkenti a reorganizációs terv részeként.
A GM Europe által készített leépítési terv nem érinti az angliai Allesmere Port-i, a lengyel gliwicei, az osztrák asperni és a szentgotthárdi gyárat. Ez utóbbi, a GM Powertrain-Magyarország Kft., a válság és az Opel eladás körüli anomáliák ellenére stabilan működik - mondta lapunknak Légrádi Edit PR-vezető. Igaz ugyan, hogy a termelés mintegy negyedével csökkent, de a 640 fős társaság az idén nem bocsátott el egyetlen dolgozót sem. A szentgotthárdi vezetőség és a szakszervezet januárban állapodott meg arról, hogy az idén bármikor el lehet rendelni a rövidített munkahetet. A feltételek közt szerepelt, hogy negyedévenként a heti munkaóraátlag nem lehet kevesebb 32 óránál. A dolgozók a munkaidő-csök
kentés miatt kiesett időre a vállalat által felajánlott bruttó személyi alapbér felét kapják meg. A négynapos munkahét a sebességváltó-gyártás, a váltófelújítás, valamint a hengerfejgyártó üzemegység területén kezdődött, majd áprilisban - szintén a megrendelések függvényében - a motorgyárban is bevezették. Nyáron azonban olyan sok volt a megrendelés, hogy ismét ötnapos volt a munkahét egy ideig.
Az európai GM-gyárak megrendelései mellett az év első négy hónapjában 18 ezer – 1,6, illetve 1,8 literes – motort szállított Kínába a társaság, a második fél évben pedig ezer 1,6 literes turbómotort is készítettek a távol-keleti országban lévő GM-gyár számára. A kínai export nem újdonság a szentgotthárdi vállalat történetében, hiszen tíz évvel ezelőtt több mint négyezer, helyben összeszerelt Opel Vectrát is kiszállítottak. Az elmúlt három évben pedig több tízezer közepes és nagy teherbírású Allison haszonjármű-sebességváltót gyártottak egyebek között a kínai New Era Corporation számára.
Tavaly 392 ezer motort állítottak elő Szentgotthárdon, ezeket európai Opel-, Vauxhall- és Saab-autógyáraknak szállították. Emellett közel 200 000 megmunkált és szerelt hengerfej került Mexikóba és Dél-Koreába, valamint megmunkált főtengelyek, hajtórudak és négyhengeres motorblokkok készültek dél-koreai, mexikói és brazil megrendelésre. A gyár 2006 óta személykocsi sebességváltókat is felújít. Ez évben is mintegy 5000 váltó kerülhet vissza felújítás után, gyári paraméterekkel kereskedelmi forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.