Jön a reklámadó
A miniszterelnök nem lát indokot arra, hogy hozzányúljanak az adórendszerhez, hiszen az alacsony jövedelemadó munkára ösztönöz, így a továbbiakban is inkább a fogyasztási oldalról szeretnék biztosítani a költségvetési bevételeket.
A kormány három éves munkáját értékelve úgy fogalmazott, hogy sikerült az országot kihúzni a gödörből. Magyarország képes volt kijönni a nemzetközi pénzügyi segélyprogramokból, így saját maga fenntartásával megszerezte a jogot arra, hogy saját sorsáról döntsön - mondta Orbán Viktor. A túlzottdeficit-eljárás megszüntetését ajánló bizottsági állásfoglalást úgy értékeli a miniszterelnök, hogy a kormány mozgástere megnő, biztonságban vannak az uniós források.
A zárolásokat fenntartják, és az előzetesen bejelentett intézkedések közül megvalósítják, hogy az egyszeri beruházásokat nem a költségvetés, hanem az állami vagyon mozgósításának terhére fogják elvégezni. A reklámadóról azt mondta Orbán Viktor, hogy egy szakmai egyeztetés még hátra van, de a kormány szándéka szerint júliustól bevezetik az új adónemet.
Varga tegnap nem tudta
A szerdai kormányülésen az a döntés született, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár egyeztessen a reklámszövetséggel a reklámadó bevezetéséről - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán az M1 Az Este című műsorában.
A gazdasági tárca vezetője úgy fogalmazott: "nem tudok válaszolni arra a kérdésre, hogy lesz-e (reklámadó) vagy sem". A bevezetés annak is függvénye, hogy egy ilyen lépés milyen hatással lenne a piacra - tette hozzá.
Giró-Szász: lesz adó
Egy korábbi, szerdai sajtótájékoztatón Giró-Szász András kormányszóvivő még úgy nyilatkozott, hogy lesz reklámadó, bár akkor jelezte, hogy a kormány még nem tárgyalt e kérdésről.
A reklámadó szükségességét múlt pénteken azzal indokolta a kormány, hogy így kerülhetünk ki a túlzottdeficit-eljárás alól. A „2013. évi … törvény a túlzottdeficit-eljárás lezárása érdekében meghozandó intézkedésekről” című törvényjavaslat a reklámadó bevezetését tartalmazta.
Pedig nem kell több intézkedés
Az Európai Bizottság ugyanakkor a Varga-csomag első két pillérének értékelése alapján (zárolás, egyszeri beruházások „elhalasztása”) közölte, javasolja, hogy Magyarország kerüljön ki a deficitlejárás alól.
Most úgy tűnik, mégis lesz reklámadó, pedig az EU nem kér több intézkedést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.