A törvény kimondja, hogy a vezető tisztségviselők felelőssége egyetemleges a társaságukkal, azaz a károsult a vezető magánvagyona ellen is igényt érvényesíthet. Az egyetemleges kártérítési felelősség bármilyen jogellenes intézkedéssel okozott kár kapcsán felmerül, de akár az is előfordulhat, hogy a NAV a feltárt hiányosságok miatti bírság behajtása érdekében is megpróbálja a vezetők ellen is érvényesíteni az igényét.
A felelősség alól csak úgy tud mentesülni, ha a kimentés körében olyan körülményre tud hivatkozni, amely megakadályozta kötelezettsége teljesítésében és ez az ellenőrzési körén kívül esik, vagy azt, olyan előre nem látható körülmény okozza, amelyekről a leggondosabb eljárás mellett sem kellett tudnia. A problémát az jelentheti majd, hogy az állandóan változó adójogszabályok mellett azok adóhatósági jogértelmezése is változik. A nem egységes ellenőrzési gyakorlat miatt olyan esetekben is felróhatónak, vagy nem kellően körültekintőnek tekinthetik a vezetőt, amikor ugyan nincs személyes ráhatása az ügymenetre – hiszen nem ő könyvel, nem ő készíti a bevallásokat – mégis, mint vezetőnek, ezért is felelnie kell.
A nyilvánvalóan rossz döntésnek következményei lehetnek, de ha valaki egy döntést, addigi ismeretei, tapasztalatai alapján jónak ítél, azonban az ellenőrzés ezt mégis másként értelmezi, sok problémát fog eredményezni. Így például a jelenlegi adóhatósági ellenőrzési gyakorlatban egy adóhiányt megállapító döntésnél nem lehet eredményesen azzal védekezni, hogy ezt megelőző négy adóhatósági ellenőrzés során ugyanazt a jogügyletet az ellenőrzés helyesnek fogadta el, míg az ötödik adóellenőr nem. Ez viszont a kellő előrelátás mérlegelésénél már számításba jöhet, de hogy milyen mértékben, azt csak a bírói gyakorlat fogja kialakítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.