"Nem építünk völgyhidat oda, ahol nincsen völgy, nem építünk alagutat oda, ahol nincsen hegy" - mondta. Hangsúlyozta: a kormány nem pazarol és nem presztízsberuházásokra költ, oda irányítja a forrásokat, ahol azok felhasználására a legnagyobb szükség van.
Hozzátette: a kormányzat által gyakorolt költségvetési fegyelemnek köszönhetően sikerült tartósan, most már több éven keresztül három százalék alá szorítani a GDP arányos költségvetési hiányt.
A kormány törekvései országosan és a Nyugat-Dunántúlon, Vas megyében is két fő célt szolgálnak, a gazdasági növekedést és a munkahelyteremtést - emelte ki.
Szavai szerint ezt hivatott szolgálni a kormányzati szinten is kiemelt fejlesztésként támogatott Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ, amelynek révén Szombathely, Zalaegerszeg és Szentgotthárd közös iparfejlesztési programot valósít meg.
Az a cél, hogy a már kitűnően működő győri és kecskeméti mellett egy újabb erős, gépipari, járműipari és elektronikai ipari centrummal bővüljön az ország gazdasága - tette hozzá.
Hende Csaba szerint elengedhetetlen a gazdaság fejlesztéséhez, de az emberek mindennapi életfeltételeinek javítása érdekében is, az állam megfelelő infrastrukturális, közlekedési és szállítási feltételeket biztosítson.
A régió fejlődése számára nélkülözhetetlennek nevezte a 86-os főút fejlesztését, a Szombathely-Csorna-Győr közötti útszakasz négysávossá tételét. A fejlesztési programok szerint 86-os számú főút Szombathely és Rédics közötti szakaszát településeket elkerülő főútként, a Szombathelyen az M1-es autópályával összekötő szakaszát pedig autóútként alakítják ki, ütemezett megvalósítással - tette hozzá.
Szavai szerint a kormány tartja az ígéretét, amely szerint 2015 végéig négysávos úton lehet majd autózni Szombathely és Győr között.
A honvédelmi miniszter előadásában részletesen szólt arról is, hogy Pápán a civil forgalom előtt is megnyitják majd a NATO nehézszállító ezred bázisának kapuit, amelyet kettős felhasználású repülőtérré fejlesztenek.
Leszögezte azonban: a kormányzat soha nem tervezte és nem is tervezi, hogy bárhol az országban teherforgalmú repülőteret építtet, erre ugyanis jelenleg nincs szükség.
Hozzátette: Vas megyei országgyűlési képviselőként kezdettől fogva támogatta, hogy kínai befektetők cargo repülőteret építsenek Vátnál, de sem a befektetők, sem a képviselőik nem jelentkeztek, így az ötlet konkrétumok nélkül csak egy elképzelés maradt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.