BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

16 éves csúcson a munkanélküliség

Tizenhat éves csúcsra, 11,4 százalékra nőtt a munkanélküliségi ráta 2009 decembere és 2010 februárja között, a ráta 2,3 százalékponttal haladta meg az egy évvel korábbit, a 15-74 éves foglalkoztatottak száma 3 millió 726 ezer, a munkanélkülieké 479 ezer volt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.

A vizsgált időszakban a 15–64 éves népesség 61,7százalék-a, ezen belül a 15–61 évesek 64,3 százaléka jelent meg a munkaerőpiacon. A 15–64 éves foglalkoztatottak létszáma 2009. december–2010. februárban átlagosan 3 millió 695 ezer fő volt, 67 ezer fővel kevesebb, mint egy évvel ezelőtt.

Az erre a korcsoportra számított 54,6 százalékos foglalkoztatási ráta az előző év azonos időszakához viszonyítva 0,8 százalékponttal csökkent. A 15–74 éves munkanélküliek létszáma 479 ezer fő volt, 101 ezer fővel több, mint egy évvel korábban.

A munkanélküliségi ráta 11,4 százalékos értéke 2,3 százalékponttal haladta meg az egy évvel korábbit. A férfiak munkanélkülisége 2,6 százalékponttal, a nőké 2 százalékponttal nőtt.
A munkanélküliek 17,2 százaléka a munkaerőpiacon csak a kis létszámban jelenlévő 15–24 éves korosztályból került ki, az erre a korcsoportra számított 27,5 százalékos munkanélküliségi ráta 4,4 százalékponttal meghaladta az egy évvel ezelőttit.

(Az előző három hónapi – 2009. november–2010. januári – időszakhoz viszonyítva ebben a korosztályban némileg nőtt a foglalkoztatottak létszáma és csökkent a munkanélkülieké, ez a munkanélküliségi ráta 0,3 százalékpontos csökkenése mellett a foglalkoztatási ráta stagnálását eredményezte.)

A 25–54 évesek, azaz az úgy nevezett legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 10,7százalék volt, 2,5 százalékponttal magasabb, mint 2008. december–2009. februári időszakban. A munkanélküliek 44,9 százaléka egy éve, vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 16,3 hónap, 1,1 hónappal rövidebb az egy évvel korábbinál.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.