Egy hónap alatt – 2011. júniushoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 1,2%-kal csökkentek, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 11,4%-os árcsökkenése következtében. Árcsökkenés volt megfigyelhető a cukor (6,9%), a liszt (2,4%) és az étolaj (1,3%) esetében is. Növekedett a párizsi, kolbász (1,9%), a kávé (1,5%), a szalámi, szárazkolbász, sonka (1,4%) és csokoládé, kakaó (1,2%) ára. A főcsoportok közül a szolgáltatások árai emelkedtek a legnagyobb mértékben, 0,7%-kal, ezen belül az üdülési szolgáltatásokért átlagosan 6,5%-kal kellett többet fizetni.
Kismértékű áremelkedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk (0,2%) és a háztartási energia (0,1%) körében. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkek ára átlagosan 2,5%-kal csökkent. Szintén árcsökkenés következett be az egyéb cikkek esetében (0,5%), ezen belül a járműüzemanyagok ára 0,9%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkekért 0,2%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.
12 hónap alatt, 2010. júliushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 5,4%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen nőtt a liszt (61,2%), a cukor (52,0%), az étolaj (36,7%), a
péksütemények (17,4%), a tej (16,7%), a kenyér (13,3%) és a sajt (12,1%) ára. Árcsökkenés következett be az idényáras élelmiszerek (14,5%) és a tojás (3,2%) esetében.
Az átlagosnál nagyobb mértékben, 4,9%-kal emelkedett a ruházkodási cikkek, valamint 4,4%-kal az egyéb cikkek ára, ez utóbbin belül a járműüzemanyagok 10,2%-kal drágultak. Szintén átlag felett, 3,5%-kal nőtt a háztartási energia ára, ezen belül a távfűtés 5,9%-kal, a vezetékes gáz 2,6%-kal drágult. A szolgáltatások áremelkedése átlag alatti volt (2,1%), ezen belül a csatornadíj 10,0, a szemétszállítás 5,6 és a vízdíj 4,2%-kal drágult. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,4%, a szeszes italok, dohányárukért átlagosan 0,3%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
Az első hét hónapban átlagosan 4,0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.