„Néhány erőszakos és korlátolt ember hatalmi törekvései” állnak elsősorban az egységes városfejlesztés útjában – fogalmazott Tarlós István a szokottnál is élesebben a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) rendezvényén. A főpolgármester elmondta azt is: nem reális a dugódíj bevezetése, ám a fővárosnak mindenképp szüksége van saját adókivetési jogra.
A helyi adók ügyében meg kell engedni, hogy a főváros maga dönthessen, így az építmény- és a telekadó kérdésében is – mondta Tarlós. A legfontosabb kérdés azonban rövid távon szerinte az, hogyan éli túl Budapest a mostani, rendkívül rossz gazdasági helyzetet, „csőd vagy fellendülés előtt áll-e”.
A város gazdálkodását három ütemben tervezik felpörgetni. Elsőként hiánycsökkentésre és racionalizálásokra van szükség, ez folyik most is. A következő lépésben olyan projekteket váltanának valóra, amelyek nem túl drágák, viszont komolyabban tudják javítani a városképet és a budapestiek közérzetét. Végül, ha stabilizálódott a helyzet, el lehet kezdeni az akár több évtizedes stratégiai tervezést, igazi nagy projektekkel.
A következő évek egyik legnagyobb feladata a közlekedésfejlesztés, az egységes rendszer kialakítása lesz. Bővítenék a troli- és a villamoshálózatot, meghoszszabbítanák az 1-es és a 3-as villamos vonalát, előbbit pedig átvezetnék Budára is a Lágymányosi hídon át. Befejeznék a 4-es metró első, Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig tartó szakaszát is, a második, a Keleti és a Bosnyák tér közötti részre azonban nincs pénze a városnak, s az Európai Unió sem hajlandó a mostani körülmények közt tárgyalni a folytatásról.
Szintén búcsút lehet inteni a II. kerületi fonódó villamosoknak, helyettük Budafokon kezdődhet hasonló beruházás. A főpolgármester és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már jó ideje vitában áll a kerület vezetésével, amely még a legvégső határidők közeledtével sem adta ki a beruházáshoz szükséges engedélyeket. Tarlós most közölte: napokon belül kihátrálnak a projekt mögül.
De nem csak az észak-budai kerület fideszes vezetőit támadta keményen a főpolgármester. Tarlós többször is megemlítette: sok jogkört el kell venni a kerületektől, különben széteshet a főváros. Ám hozzátette azt is: nem valószínű, hogy változna a helyzet, mert a parlamentben ülő kerületi polgármesterek nélkül nincs meg a kormánykoalíció kétharmada. Ez pedig különösen nagy felelősség Tarlós szerint. Irreális gondolatnak tartja ugyanis, hogy akár a Fidesz, akár más párt kétharmadot tudjon szerezni 2014-ben, vagyis ha az új önkormányzati törvény rossz lesz, akkor évekig kell ezzel együtt élniük a helyhatóságoknak. Sz. I.
Szintén a közlekedést érintő módosítás lesz a közgyűlés előtt, hogy a Parking Kft.-t beolvasztják a BKK-ba. Döntenek arról is, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság 952,8 millió forintból gazdálkodhat, engedélykötelessé tehetik az utcai zenélést és a szórólapozást is, valamint 26 közterület kapna új nevet. A Köztársaság tér II. János Pál pápa nevét venné fel, a Moszkva térből Széll Kálmán tér lesz, de utcát kap Sinkovits Imre, Wass Albert, Romhányi József és Hidegkuti Nándor is.
Szintén a közlekedést érintő módosítás lesz a közgyűlés előtt, hogy a Parking Kft.-t beolvasztják a BKK-ba. Döntenek arról is, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság 952,8 millió forintból gazdálkodhat, engedélykötelessé tehetik az utcai zenélést és a szórólapozást is, valamint 26 közterület kapna új nevet. A Köztársaság tér II. János Pál pápa nevét venné fel, a Moszkva térből Széll Kálmán tér lesz, de utcát kap Sinkovits Imre, Wass Albert, Romhányi József és Hidegkuti Nándor is.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.