BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hankook: második ütem

Közel fél évvel korábban, már ebben a hónapban megkezdődik a rácalmási Hankook-gyár második ütemének építése – értesült a Világgazdaság.

A 230 millió eurós beruházás révén a gyár 2011 végére megkétszerezheti kapacitását, így a kibocsátott abroncsok száma meghaladhatja az évi tízmillió darabot. Lapunk értesülései szerint az új üzembe felső kategóriás, nagy teljesítményű – köztük valószínűleg defektmentes – abroncsok termelését telepíti a Hankook Tire.

A gazdasági és pénzügyi világválság hatására a Hankook tavaly úgy határozott, hogy egy évvel – 2010 első fél évére – elhalasztja a beruházás kezdetét, ám a koreai és a kínai gyárak távolsága, valamint az európai piaci igények miatt kénytelen volt módosítani ezt a tervet. Emellett a foglalkoztatottak száma is több lesz a kezdeti 1500 fős elképzelésnél. A jelenleg 1250 embernek munkát adó gyár 2012-től kétezer alkalmazottal dolgozik.

Annak érdekében pedig, hogy megfelelően képzett munkaerőhöz jusson, a cég összefogott a Dunaújvárosi Főiskolával, és az év elején megkezdődhetett a gumiipari mérnöki szakképzés. Ugyanakkor a társaság augusztus 31-én a dunaújvárosi Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola közreműködésével elindította az abroncsgyártói szakképesítést adó OKJ-s képzést is. Az idén négy ilyen tanfolyan indul, és mintegy 120 szakembert képeznek ki. A sikeres vizsgázók elhelyezkedése biztosított a Hankook Tire-nél.

A Hankook Tire Magyarország Kft. 2007 nyarán kezdte meg a termelést, és az első ütemmel az összesen 500 millió eurós beruházás több mint 60 százaléka valósult meg.

A termelőkapacitás a múlt év októberére érte el a napi 15 ezer darabot. A gyár kapacitáskihasználtsága az első fél évben 90 százalék körül alakult, így – a tavalyi négymillió után – az idén akár ötmillió gumiabroncs is készülhet a koreai vállalat első európai egységében.

Az anyacég, a világ hetedik legnagyobb abroncsgyártója jelentős második negyedéves forgalom- és üzemieredmény-növekedésről számolt be, s mint a társaság jelentése megállapítja, különösen a két kínai és a magyarországi üzeme révén ért el jelentős előrelépést. A Hankook Tire a világpiacon a tavalyi második negyedévhez képest 10,3 százalékkal, 1,009 milliárd dollárra növelte árbevételét, üzemi eredménye pedig mintegy kétszeresére, 116,45 millió dollárra nőtt június végéig.

A kínai leányvállalat eladásai 34,8 százalékkal bővültek a helyi autógyárak vásárlásának köszönhetően, a rácalmási üzem pedig 44,6 százalékkal növelte forgalmát. Ez részben szintén a gyári beszállítások növekedésének köszönhető, hiszen a Hankook Tire Magyarország Kft. május elején lett a Volkswagen hannoveri ha-szonjárműgyárának a beszállítója, ahol a VW California, Caravelle, Multivan és Transporter modellekre szerelik a magyar gyárban készült abroncsokat.

Az üzem termékei nagyobb részét a kereskedelemnek szállítja ugyan, de a csehországi Nosovicében lévő Hyundai-gyár október óta már mintegy 300 ezer abroncsot vett át. Legnagyobb európai partnere, a Volkswagen üzemei mellett a Hankook Tire az Audi, a Chevrolet, a Chrysler, a Ford, a Hyundai, a Kia, az Opel és a Renault gyáraiba is szállít abroncsokat koreai és kínai egységeiből.

Nagyra nőne az Apollo tyres

Az Apollo Tyres, amely tavasszal végleg felhagyott a tervvel, hogy 200 millió euróért Magyarországon építse fel első európai gyárát, arra törekszik, hogy két év múlva elérje a 2 milliárd dolláros árbevételt, és öt éven belül a világ tíz legnagyobb gyártója közé kerüljön.

Az indiai gumigyártó jelenleg a 16. helyen áll, és – mint az elnök, Onkar S. Kanwar mondta – megjött az étvágya, hogy hazáján kívül cégeket vásároljon fel. A társaságnak Dél-Afrikában, valamint március óta Hollandiában vannak gyárai, miután 175 millió dollárért megvásárolta a Vredestein Banden BV-t.

A tervezett magyarországi gyár az európai és az észak-amerikai piacra termelt volna, de azokat most már Hollandiából látják el.

Az indiai gumigyártó jelenleg a 16. helyen áll, és – mint az elnök, Onkar S. Kanwar mondta – megjött az étvágya, hogy hazáján kívül cégeket vásároljon fel. A társaságnak Dél-Afrikában, valamint március óta Hollandiában vannak gyárai, miután 175 millió dollárért megvásárolta a Vredestein Banden BV-t.

A tervezett magyarországi gyár az európai és az észak-amerikai piacra termelt volna, de azokat most már Hollandiából látják el. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.