Cégvilág

"Százmilliós, törvénysértő PR-kampányra készül a BKV" - A látszatra sem adnak a KDNP szerint

Újabb pazarlásra, törvénysértésre, az eddigieknél is nagyobb PR-kampányra készülnek a 80 milliárd forintos adósságállománnyal és 15 milliárdos veszteséggel küszködő BKV Zrt.-nél – mondta a Magyar Nemzetnek Wertán Zsolt.

A KDNP-s fővárosi képviselő szerint elképesztő, hogy az önkormányzati tulajdonú cégnél már a látszatra sem adnak: a közbeszerzési törvényt részben megkerülő felhívások ott vannak a BKV-honlapon is: marketingszolgáltatásokra és úgynevezett arculatfrissítésre hirdettek pályázatot, várhatóan százmillió forintos értékben.

Az előbbi úgynevezett közbeszerzési előminősítő pályázat, amelyet a jelentkezők megszűrése után már nem kell közbeszerzésként kezelni, utóbbira pedig az ajánlati árat mint értékesítési szempontot mellőző „belső versenyeztetést” hirdettek, amely a cég szerint nem érheti el a törvényben előírt 50 millió forintos értékhatárt. Csakhogy a közbeszerzési törvény kimondottan tiltja a beszerzések „feldarabolását”, ráadásul a két pályázat szolgáltatásai logikusan összekapcsolódnak – mondta Wertrán, aki szerint vélhetően már az új arculat keretében ajándékoztak fővárosi politikusoknak több palack 40 éves tokaji asszúesszenciát, egyenként csaknem 100 ezer forint értékben.

A hivatalos dokumentumok szerint megújításra váró arculati elemek közé tartoznak többek között a dossziék, a füles táskák, asztali s egyéb méretű zászlók, abroszok, megállóhelyjelző oszlopok, BKV-logók és vitrinek a végállomásokon. Tarlós István, a Fidesz frakcióvezetője kijelentette: Budapest gazdátlanná vált, csak a bálványépítés zajlik gőzerővel.

arculat BKV KDNP PR
Kapcsolódó cikkek