1. A hely kiválasztása
A Megyeri híd helyén volt a Magyar–rév, mely már az Árpád-korban is folyami átkelőként funkcionált.
A híd tervezésekor olyan helyet kellett találni, mely az M0 autópálya északi folytatásaként összeköti az M3-as és a 11-es utat, ugyanakkor elkerüli a sűrűn lakott újpesti városrészt.
A híd nyomvonalának kijelölését nehezítették a közelben levő, a főváros ivóvízellátását biztosító kutak. Végül az igen szigorú környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő megoldást találtak.
2. A tervezés
Már 15 évvel ezelőtt, 1993-ban az UNITEF ´83 Zrt. és a CÉH Zrt. közös erőfeszítéssel elérte, hogy döntés szülessen a híd megépítéséről.
A CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Megyeri híd generáltervezője hét tanulmánytervet készített, melyek közül a ferdekábeles változatot választották ki. Ehhez 2002–ben a CÉH mérnökei elkészítették a tendereztetéshez a kiviteli terveket, majd 2006-2008 között az építési terveket.
Fontos szempont volt, hogy a hidat magyar mérnök tervei alapján, magyar szakemberek építsék fel.
A tervezők munkáját a hazai hidász szakma kiemelkedő tapasztalattal és elismertséggel rendelkező mérnökei, Hunyadi Mátyás és Dr. Kisbán Sándor irányították.
Hunyadi Mátyás pályakezdőként részt vett az Erzsébet híd tervezésében.
Tervezője volt a Bajai hídnak, 3 Sajó-hídnak, az Algyői, Szegedi és M3-Oszvári Tisza-hidaknak. Részese volt számos külföldi híd tervezésének.
Európában az NDK és az egykori Jugoszlávia területén, a Közel-keleten Líbiában, Szíriában és Algériában, illetve a távoli Bangladesh-ben épültek hidak az ő tervezői közreműködésével.
Dr. Kisbán Sándor a doktori értekezését a ferdekábeles hidakból írta.
Fontosabb munkái: Szegedi északi közúti híd, Újvidéki ferdekábeles híd, Tiszapalkonyán a Tisza híd. Autópálya- és völgyhidakat tervezett az M31, M6, és M0 gyorsforgalmi utakra.
Az 1861,35 méter hosszú Megyeri híd öt különböző hídszerkezetből áll.
A legismertebb szakasza a Nagy-Duna-ágban álló „ferdekábeles” híd, amilyet Magyarországon még soha nem terveztek.
A híd 145 méteres szélső nyílásokon és 300 méteres középső nyíláson engedi át a folyó vizét. Az A betűt formázó, 100 méter magas pilonra felfüggesztett pályaszerkezetet 88 kábel tartja.
A híd esztétikai megjelenését is nagyon fontosnak tartották a tervezők, nappal a híd karcsú, szinte légies szerkezetében, este pedig a pilonfejeken, az átkötés feletti díszvilágításban lehet gyönyörködni.
A Megyeri híd tervezői gondoltak a forgalom további növekedésére is, ezért a jelenleg 2x2 sáv (+ leállósáv) a hídszerkezet átalakítása nélkül 2x3 sávra bővíthető.
A kivitelezés során számos olyan műszaki probléma kerül a felszínre, melynek megoldásához újabb tervek szükségesek. Ezt a munkát Dr. Kisbán Sándor irányította. Szoros együttműködésben a kivitelező Hídépítő Zrt.-vel dolgozták ki azokat részleteket, melyek megoldása nélkül ma nem állna a híd.
Ilyen volt pl. a 100 méter magas pilon felépítése. Az önépítő daru a pilonnal együtt, ahhoz rögzítve nőtt, ami rendkívül pontos statikai számításokat igényelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.