Az eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy a kis- és középvállalkozások (KKV) számára komoly problémát jelent, ha bankoktól vagy egyéb hitelnyújtó szervezettől akarnak kölcsönt felvenni. Azokban az országokban, melyeket leginkább sújtott a recesszió, a bankok szigorították a hitelezést, és erős kritikát kapnak a kamatlábak magasan tartása miatt, mert ezzel a gazdaság stabilizációját gátolják. A szolgáltatások illetve a termékeik iránti kereslet csökkenésével a vállalkozások komoly problémákkal szembesültek a befektetések, alkalmazottak létszáma és versenyképességhez szükséges átstrukturálások kapcsán.
A pénzügyi szervezetek arra hívták fel a figyelmet, hogy továbbra is támogatni kell a kis- és középvállalkozásokat, mert ha ez a szektor nem képes megtartani az alkalmazottait és befektetni, fejleszteni sincs kapacitása, az a gazdaság egészének stabilizációját veszélyezteti. A három szervezet azt is kiemelte, hogy korai még bármiféle jelet a fellendülés biztosítékaként értelmezni; a gazdasági döntéshozóknak még legalább 2011-ig "riadókészültségben" kell lenniük.
A gazdasági és politikai döntéshozóknak, valamint a hitelező intézményeknek meg kell szüntetniük a hitelfelvétellel kapcsolatos bizonytalanságokat, részletes információkat kell közzétenniük a vállalkozások részére folyósított hitelezési tendenciákról és a vállalkozói kölcsönfolyósítás feltételeiről.
A bankoknak kevésbé formálisan kellene kezelniük a hitelezési folyamatokat, inkább arra kellene nagyobb súlyt helyezniük, hogy minden egyes KKV-ügyfelükkel cégre szabottan, együtt mérjék fel a lehetséges kockázatokat. A pénzügyi szakemberekre pedig felkészült mediátorok szerepe hárul, akik a hitelfelvevő és a hitelező között segítik a felek kommunikációját.
Helen Brand, az ACCA vezérigazgatója úgy véli: "Talán sok kis- és középvállalat életében ez az első recessziós időszak: nekik teljesen újra kell gondolniuk a pénzügyeiket, üzleti működésüket. Sokuknak pénzügyi szakember segítségére lesz szüksége, és ezeknek a szakembereknek pedig döntő szerepük lesz abban, hogy a cég átvészelje a nehéz időket".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.