Míg a patikák bevételeinek döntő részét jelentő árréstömeg 2005 óta nem változott jelentősen, az infláció csaknem 60 százalékos volt. Ezen belül a tb-támogatott orvosságok árrése 2005 óta folyamatosan csökken, mert a gyártókra kényszerített árcsökkentés miatt egyre olcsóbbak az orvosságok, így a patikák bevétele is csökken. A vaklicit havi szinten 400–5000 ezer forintot vett ki egy átlagos patika kasszájából. Mint Zlinszky János fogalmazott: „a vaklicittel az állam nagyon jól járt, a betegek is kicsit, de a patikák nagyon rosszul”.
Az pedig nemcsak az OEP szerint biztos, hogy az árcsökkentésbe vont termékek száma tovább bővül, különösen, hogy a közeli jövőben számos, ma még originális gyógyszernek lejár a szabadalma, így hatóanyaga szabadon másolható, és a generikus gyártók árban is versengenek majd egymással. Teszik majd ezt annak ellenére, hogy a Szinapszis legutóbbi kutatása szerint még az orvosok nagyobbik hányada is inkább ellenzi a gyógyszerárak ilyen szintű letörését.
A veszteségeket ellensúlyozandó, a szövetség többek között visszaterelné a patikákba az immár hat éve benzinkutakon, drogériákban és hipermarketekben is kapható recept nélküli gyógyszereket. Ezzel ugyan ma még legfeljebb 1-1,5 milliárdot hozna vissza a rendszerbe, de hosszabb távon ez akár tetemesebb összeg is lehet, ha a nyugat-európai tendenciákat nézzük. Ott ugyanis évek alatt jelentősen megnőtt a patikán kívüli gyógyszerforgalmazó helyek száma, és a betegek közül is mind többen vásároltak nem receptköteles orvosságokat patikákon kívül.
A szövetség szerint „a gyógyszer helye a gyógyszertárban van”, sőt hozzáteszik: még szélesíteni is kellene a patikai forgalmazásba bevont termékek körét. Zlinszky János szerint az egészségmegőrzéssel kapcsolatos vagy a higiénés termékeknek éppúgy helyük van a gyógyszertárakban, mint a diabetikus élelmiszereknek. Mindezt pedig lehetőség szerint egészségpénztári kártyára is be lehessen szerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.