A hatósági működés zökkenőmentességének biztosításához szükséges egyértelműen meghatározni, hogy egy adott engedélyezési eljárás, a környezetkárosodás megelőzése és elhárítása érdekében végzett intézkedés, illetve a szakhatósági közreműködés során mely hatóság rendelkezik hatáskörrel - áll az indoklásban.
A rendelettervezet szerint a környezeti hatások jelentőségét szakhatóságként a környezetvédelmi és természetvédelmi felügyelőség vizsgálja. Ez a szervezet vizsgálja - szintén szakhatóságként - a vízminőség-védelmi szakkérdést is. Az ivóvízbázis biztosításával és a vízkárelhárítással összefüggő kérdések ugyanakkor a vízügyi hatóság hatáskörébe tartoznak. Emiatt a közlekedési, a bányakapitánysági, a földhivatali, a műszaki biztonsági, a népegészségügyi, a mezőgazdasági szakigazgatósági, az építésügyi és a telepengedélyezési hatósági eljárások során a szakhatósági közreműködés tartalmát pontosítja a tervezet.
A környezetkárosodás megelőzése, illetve megszüntetése érdekében a hatósági intézkedések meghozatala - a vízminőség-védelmi szakterületen is - a környezetvédelmi és természetvédelmi felügyelőség feladata. A vízügyi igazgatóságok - a jogszabályban meghatározott esetekben - magát a felszíni és felszín alatti vizeket érintő kárelhárítást végzik.
A környezetvédelmi és természetvédelmi felügyelőségeket valamennyi vízügyi hatósági eljárásba szakhatóságként be kell vonni a vízminőség-védelmi határértékek megállapítása érdekében. A tervezet rögzíti azt is, hogy a területi vízügyi hatóságok, illetve az országos vízügyi hatóság is rendelkezik perbeli jogképességgel, így közigazgatási eljárásban perelhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.