BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar fuvarozók a piacvédelmet sürgetik

A magyar fuvarozói vállalkozások piaci kilátásait rontja, hogy még mindig nem működik hatékonyan a magyar piacvédelem - közölte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) csütörtökön az MTI-vel.

Álláspontjuk szerint a külföldi fuvarozók térnyerése tovább tart a hazai piacon, a bilaterális kapcsolatok és engedélyek felülvizsgálata érdemben nem kezdődött meg, amelyet az MKFE továbbra is elengedhetetlennek tart a magyar közúti közlekedési szolgáltatók piaci pozíciójának megerősítése, megtartása céljából.

Az MKFE úgy látja, hogy az útdíjrendszer (HU-GO) nincs kész, az elemi útdíjköteles szakaszok használatának újradefiniálása nem történt meg, így elvileg továbbra sem használatarányos a rendszer, továbbra sem biztosítja a külföldi járművek környezetvédelmi besorolásának ellenőrizhetőségét, ami versenyhátrányt okozhat a magyar vállalkozásoknak.

Mindezt tovább súlyosbítja, hogy bár a szabályszegések aránya a hazai és külföldi vállalkozások esetében 40-60 százalék, a bírságok megoszlása 88-12 százalék, amely 11 milliárd forintos versenyhátrányt okoz a hazai közúti közlekedési szolgáltatóknak - közölte az MKFE.

Az egyesület indokolatlannak tartja, hogy a rendszer anomáliái ellenére az útdíj 5 százalékos emelését és hálózati kiterjesztését helyezték kilátásba.

Az MKFE elengedhetetlennek tartja továbbá a bírságrendelet módosítását, a társadalmi egyeztető szervezet felállítását, amelynek az útdíj törvény alapján 2013. október 1-je óta működnie kellene. Az ágazatot érintő általános szakmai probléma, hogy a jogalkotás nem veszi figyelembe a felkészülési időt. Erre példa a 2015. január 1-jén bevezetésre kerülő elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer is, amelyről még mindig nincsenek részletes információk, ezért az MKFE a bevezetést egy hosszabb felhasználói tesztidőszakot követően javasolja - közölték.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.