Álláspontjuk szerint a külföldi fuvarozók térnyerése tovább tart a hazai piacon, a bilaterális kapcsolatok és engedélyek felülvizsgálata érdemben nem kezdődött meg, amelyet az MKFE továbbra is elengedhetetlennek tart a magyar közúti közlekedési szolgáltatók piaci pozíciójának megerősítése, megtartása céljából.
Az MKFE úgy látja, hogy az útdíjrendszer (HU-GO) nincs kész, az elemi útdíjköteles szakaszok használatának újradefiniálása nem történt meg, így elvileg továbbra sem használatarányos a rendszer, továbbra sem biztosítja a külföldi járművek környezetvédelmi besorolásának ellenőrizhetőségét, ami versenyhátrányt okozhat a magyar vállalkozásoknak.
Mindezt tovább súlyosbítja, hogy bár a szabályszegések aránya a hazai és külföldi vállalkozások esetében 40-60 százalék, a bírságok megoszlása 88-12 százalék, amely 11 milliárd forintos versenyhátrányt okoz a hazai közúti közlekedési szolgáltatóknak - közölte az MKFE.
Az egyesület indokolatlannak tartja, hogy a rendszer anomáliái ellenére az útdíj 5 százalékos emelését és hálózati kiterjesztését helyezték kilátásba.
Az MKFE elengedhetetlennek tartja továbbá a bírságrendelet módosítását, a társadalmi egyeztető szervezet felállítását, amelynek az útdíj törvény alapján 2013. október 1-je óta működnie kellene. Az ágazatot érintő általános szakmai probléma, hogy a jogalkotás nem veszi figyelembe a felkészülési időt. Erre példa a 2015. január 1-jén bevezetésre kerülő elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer is, amelyről még mindig nincsenek részletes információk, ezért az MKFE a bevezetést egy hosszabb felhasználói tesztidőszakot követően javasolja - közölték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.