BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megszereztük: ellentmondások a reklámadó terveiben

A reklámadóról szóló törvényt még nem nyújtották be a parlamentnek, de lapunk birtokába került egy tervezet, amelyet a meghosszabbított ülésszakon, június 21-ig akár még el is fogadhatnak.

 A tervezet, amely a médiavállalkozások reklámbevételeit adóztatná meg drasztikusan, Orbán Viktor kormányfő elképzelései szerint már július 1-én hatályba lépne.

A lapunkhoz eljutott törvénytervezet bevezetőjében továbbra is a túlzottdeficit-eljárásra hivatkozik, holott ez alól Magyarország már kikerült. A szöveg szerint a médiavállalkozásokat terhelő adó alapja a reklám közzétételéből származó adóévi nettó árbevétel, igaz, az értelmező rendelkezések között csak nettó árbevételt említ, amely úgy is értelmezhető, hogy a médiavállalkozások összes árbevételét adóztatná, azaz a terjesztésből származó összegeket is. Jogi szakértők szerint a törvénytervezet pontosításra szorul.

A szöveg igyekszik elzárni azt a jogi kiskaput, amire az RTL Klubot működtető cég már utalt: hogy külföldről fogják folytatni a szolgáltatást, kikerülve így az adófizetést. A mostani tervezetben minden cég adóalany, amelynek szolgáltatása a műsoridő felében magyar nyelven sugároz Magyarországon médiatartalmat. A törvény azt is megakadályozza, hogy kis cégekre daraboljanak egy médiabirodalmat, mert a kapcsolt vállalkozások reklámbevételeit összeadandó adóalapnak tekinti. Ez azért fontos, mert az adó sávos. 1 milliárd forint alatt nem kell fizetni, 1–5 milliárd között 1 százalékot, az 5–10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre 20 százalékot.

Szakmai körökből úgy tudjuk, hogy folyamatosak a tárgyalások a Lázár János képviselte kormány és a Reklámszövetség között, így még bármi előfordulhat, de a kormány egyelőre ragaszkodik az új adó bevezetéséhez. Már csak a részletekben lehet kompromisszumot elérni.

A tévék járnak rosszul

A piaci hírek szerint Fidesz-közeli vállalkozások igyekeznek megszerezni a TV2-t, amit egy reklámadó megkönnyítene számukra. A TV2 évek óta veszteséges, tavaly 6,7 milliárdos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, 14,2 milliárd forintos bevétel mellett. A tervezett reklámadóval a tavalyi vesztesége mintegy 8 milliárdra növekedne.

A Magyar RTL Televízió Zrt. tavaly 25,8 milliárd forintos árbevétel mellett 6,6 milliárd forintos adózott eredményt produkált. Üzemi eredménye azonban -64 millió, az adózott eredmény pedig -392,852 millió forint volt.

A Magyar RTL Televízió Zrt. tavaly 25,8 milliárd forintos árbevétel mellett 6,6 milliárd forintos adózott eredményt produkált. Üzemi eredménye azonban -64 millió, az adózott eredmény pedig -392,852 millió forint volt. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.