BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mikor indul már a Bubi? A BKK felbonthatja a szerződést a T-Systemsszel

Egyelőre nem indul az áprilisra tervezett, majd júliusra elhalasztott budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a Mol Bubi. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta: április 7-étől 1,8 millió forint kötbért számolnak fel naponta, amelynek a legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium.

„A MOL Bubi közbringarendszert jelenleg a Budapesti Közlekedési Központ munkatársai tesztelik. A nyilvános próbaüzemre történő regisztráció hamarosan indul” – ez olvasható a BKK honlapján. A helyzet azonban kaotikussá vált. Az áprilisi átadás csúszásának okairól Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója korábban azt mondta: a két hónapos késedelem oka a számítógépes háttérrendszer véglegesítésének elhúzódásából származik. A hírek szerint a május 30. és június 2. között végzett belső tesztelésen a rendszer megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan.

Példaként említette, hogy bizonyos alkalmazások nem működnek az érintőképernyős terminálon, a kártyás fizetéssel is problémák vannak. Kijelentette: a rendszert akkor tudják nyilvános próbaüzemre átengedni, majd átvenni, ha a szoftver hibátlanul működik. Abban bíznak, hogy a T-Systems Kft. hamarosan kijavítja a szoftverhibákat. Az ügyben megszólalt Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes is, azt mondta, a próbaüzemet követően várhatóan júliusban lesz használható teljes körűen a rendszer.

Ezt követően a Mol Bubi másik főszereplője, a T-Systems Magyarország Zrt. sajtóközleményt adott ki június 6-án, amelyben azt írják: „A T-Systems Magyarország Zrt. - a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködésben - megindítja a MOL Bubi közbringarendszer belső, ötnapos, tömeges tesztelését, amely a rendszer fejlesztésének egyik utolsó állomása. A zártkörű teszt elsődleges célja, hogy a MOL Bubi a várható tényleges terheléséhez hasonló körülmények között is vizsgázni tudjon annak érdekében, hogy felkészítse a rendszert a nyilvános, ezer fő bevonásával megvalósítandó próbaüzemre”.

A közleményből az is kiderül, hogy a belső tesztelést követően ezer önkéntes budapesti érdeklődő bevonásával nyilvános próbaüzem lesz, amely a közösségi biciklirendszer megvalósításának utolsó fázisa. Az ügy tovább húzódik, az átadás időpontjáról hallgatnak az érintettek.

Vitézy Dávid elmondta, hogy a rendszert a szerződés szerint április 7-én kellett volna átadni, azóta minden nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium. Ha addig nem készül el a Bubi, akkor a BKK felmondhatja a szerződést, de erről csak akkor döntenek, ha a vállalkozó addig nem képes a hibák megnyugtató javítására. Az ügy tovább húzódik, az átadás időpontjáról hallgatnak az érintettek, mint ahogy arról is, milyen szakaszban van a közbringarendszer megvalósítása.

Szerettük volna megkérdezni a BKK-t, de sem szóban, sem írásban nem válaszoltak a kérdéseinkre. „A napokban kiadunk egy közleményt” – mondta tájékoztatásul az intézmény sajtóosztályának munkatársa. A T-Systems Magyarország Zrt. sem kívánt felvilágosítást adni, „erről a BKK nyilatkozhat” – felelték lapunknak. A MOL Nyrt.-nél visszahívást ígértek, erre tegnap hiába vártunk.

A leggyorsabbaknak olcsóbb lenne a bérlet

A rendszert 18 900 forintért lehet majd igénybe venni egyéves időtartamra. Az első ezer felhasználónak az éves bérlet 12 ezer forintba kerül, ebből ötezer forint felhasználható lesz fél órán túli használatokra. Fél órás használatig ingyenes a bringa használat. A 76 gyűjtőállomáson ezer-

ezerötven kerékpárt állítanak forgalomba.

ezerötven kerékpárt állítanak forgalomba. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.