BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A britek a közösségi oldalakat is a terroristák elleni harcba szólítják

A brit belügyminiszter szerint a közösségi médiaportáloknak a jelenleginél aktívabban fel kell lépniük az online felületeikkel visszaélő terroristák ellen.

Amber Rudd a The Sunday Telegraph című konzervatív vasárnapi brit lapnak írt cikkében közli: a brit kormány hamarosan közzéteszi felülvizsgált terrorizmusellenes stratégiáját, amelynek sarkalatos fontosságú eleme lesz a fellépés az online felületeken terjedő radikalizáló tartalmak ellen. Rudd a szerdai londoni merényletre utalva azt írja: minden támadás újból és újból igazolja az internet szerepét az erőszakra uszító tartalmak és a szélsőséges ideológiák minden létező formájának terjesztésében. A felvetés amiatt került most előtérbe, mert öt halottat és ötven sebesültet követelő merénylet történt Londonban a hét közepén.

A brit hatóságok máris komoly erővel lépnek fel ez ellen: 2010 óta, az erre szakosított rendőrségi ügyosztály jelzései alapján több mint 250 ezer olyan internetes tartalmat távolítottak el, amelyek valamilyen módon a terrorizmushoz kötődtek.

A hatóságok azonban ezzel a feladattal nem tudnak egyedül megbirkózni, ehhez szükség van az olyan közösségi médiavállalatok segítségére is, mint a Google, a Twitter, a Facebook, vagy a kisebb platformok közül például a Telegram, a Wordpress és a Justpaste.it - írta vasárnap megjelent cikkében a brit belügyminiszter.

Amber Rudd szerint ezeknek a cégeknek új technológiákat kell kidolgozniuk a globális fenyegetés elleni fellépéshez. Rudd közölte cikkében: mindezek megvitatása végett a jövő héten találkozik e cégek képviselőivel, és személyesen kérni fogja őket mindezek végrehajtására.

Boris Johnson brit külügyminiszter szintén a közösségi médiafelületek fenntartóit és az internetszolgáltatókat bírálta a The Sunday Times című konzervatív vasárnapi brit lapnak nyilatkozva. Johnson "gusztustalannak" nevezte, hogy ezek a cégek még dzsihadista tartalmak mellett megjelentetett hirdetésekből is anyagi hasznot húznak.

Hozzátette: a közösségi médiacégeknek olyan új rendszereket és algoritmusokat kell kifejleszteniük, amelyek érzékelik és eltávolítják ezeket a tartalmakat. Johnson szerint ideje, hogy e vállalatok "felelősségteljes magatartást tanúsítsanak, mivel ezt eddig nem tették".

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.