Pár százmillió forint? Vagy akár megközelítheti az egymilliárdot is? Legfeljebb csak hozzávetőlegesen derülhet ki, mennyi pénzt költenek a pártok, független jelöltek az őszi önkormányzati választás kampányára. A kisebb parlamenti pártok meghatároztak egy költségvetési limitet, azonban az MSZP kampányfőnöke még megbecsülni sem tudja az összeget, a Fidesztől pedig nem kaptunk választ, a többi szervezet, független jelölt esetében pedig nagyon kevés fogódzónk lehet. Az önkormányzati kampánynál egyébként nincs törvényi korlát, mint a parlamenti választásoknál, de annyi sejthető, hogy jóval kevesebb pénzből ússzák meg a pártok, mint áprilisban, ráadásul a kiadások nagy részét a jelöltek állják.
Jobbik. Az ellenzéki párt maximum 130 millió forintot költ a választásra. A pénz legnagyobb részét a képviselő- és polgármesterjelöltek kapják meg. 2200-2300 Jobbik-színekben induló egyéni jelöltjük lesz, rajtuk kívül lesznek még listások, illetve vannak a függetlenként, de jobbikos támogatással indulók. Ők saját szórólapra, plakátra, hirdetésre, lakossági fórumra stb. fordíthatják a pénzt. Ezenkívül központilag intézik az óriásplakátokat (körülbelül feleannyi lesz, mint az országgyűlési kampányban), a tv- és rádióreklámokat, illetve egy országos, minden háztartásba eljutó szórólap legyártását. A kampánypénzt szinte teljes egészében állami támogatásból fedezik. Adományokból (átutalások, befizetés sárga csekken) mintegy kétmillió forintra számítanak.
LMP. A másik ellenzéki párt körülbelül százmillió forintot fordít a kampányra, ez tartalmazza azt a 40-50 millió forint hitelt is, melyet hamarosan felvesznek, ez utóbbiból egyébként korábbi adósságaikat is törlesztik. A százmilliós keret csak akkor nőhet, ha a tavaszi választásokhoz hasonlóan most is elindított adománygyűjtő akciójuk sikeres lesz, azonban eddig a várt felajánlásoknak csupán kis része – 0,5–1 millió forint közötti összeg – érkezett meg. Kampányköltségvetésük jelentős részét a szórólapok, az A/4-A/3-as plakátok, valamint a két számmal jelentkező kampányújságuk teszik ki.
Ezen anyagok költségei (terjesztéssel együtt) kiadásaik 40 százalékát jelentik. Az LMP emellett rádióhirdetésekben fordul a választókhoz, televíziós megjelenést nem terveznek. Az aktivisták költségszámláira 15-20 százalékot különítettek el a keretből. Idetartoznak a kitelepüléseken használt szettek (kínálópult) is. Óriásplakátokat egyelőre csak Budapesten, Jávor Benedek főpolgármester-jelölti kampányához használnak. A párt fontosnak tartotta elmondani, hogy a nyílt kampányszámlájukon minden kiadást, bevételt feltüntettek.
MSZP. Szanyi Tibor, az MSZP kampányfőnöke a Világgazdaságnak még csak megtippelni sem tudta, mennyibe kerül a választás, még arra sem vállalkozott, hogy tíz- vagy százmilliós nagyságrendet határozzon meg. Ennek az az oka, mondta, hogy központilag minimális összeget fordítanak csak erre a célra – főleg óriásplakátokra, rádiós reklámokra –, s csupán az lesz érzékelhető, hogy a kampány ideje alatt kissé nagyobb lesz a kiadásuk, mint a szokásos működés során. A kampány terheit döntően a helyi szervezetek állják. De nekik sem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, hiszen a választókkal történő személyes találkozások nem kerülnek pénzbe. A szocialisták ugyanis – mint Szanyi fogalmazott – a politikájukkal, s nem kampányeszközökkel akarnak sikereket elérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.