„Nyilvánvaló favoritok vagyunk, ezért nem is foglalkozunk azzal a kérdéssel, hogy mi lesz, ha nem nyerünk” – hangsúlyozta Kósa Lajos. A Fidesz ügyvezető alelnöke hangsúlyozta: összesen 6500 képviselő-jelöltet állítanak az október 3-i önkormányzati választásra. Ez szerinte azt jelenti, hogy a kormánypárt egyedül több jelölttel büszkélkedhet, mint az ellenzéki pártok együttesen.
„Teljes egészében felkészült az önkormányzati választásokra. Kampányunk rövid lesz, helyi, megyei és országos szinten is zajlik majd, amelyben részt vesznek kormányzati politikusok és a pártelnök-miniszterelnök is” – szögezte le Kósa Lajos. Kiemelte: az ajánlószelvények legalább 20 százalékát, azaz közel kétmillió darabot szeretnének összegyűjteni a következő két hétben. Cáfolta, hogy a cédulahalmozással a választói adatbázis építése lenne a céljuk. „Megvásároljuk a választói névjegyzéket, de ez törvényes. Minden választópolgárhoz szeretnénk eljutni, de senkihez nem fogunk névtelenül bekopogni” – fogalmazott a Fidesz alelnöke. Szerinte nevetséges az az ellenzéki állítás, hogy ha a Fidesz beváltja ígéretét, és valóban kétmillió szelvényt gyűjt össze, akkor előfordulhat, hogy egyszerűen nem jut kopogtatócédula a kisebb pártoknak.
„Nyolcmillió szelvény van, így a többiért szabad a gazda” – szellemeskedett. Ráadásul Kósa Lajos úgy véli: azzal, hogy a kopogtatók gyűjtésére szolgáló időt 32 napról 16 napra csökkentették, csak a demokrácia tisztaságát óvták. Ugyanis a korábbi tapasztalatok azt mutatták, ha egy párt vagy jelölt két hét alatt nem tudta összegyűjteni a kellő számú támogatást, akkor „beindul az ereszd el a hajam”, vagyis adják-veszik és másolják az ajánlószelvényeket.
Az MSZP tegnap leleplezte az önkormányzati kampány csodafegyverét, a Facebookról kölcsönzött, pirosra átszínezett, feltartott hüvelykujjas kezet, amivel a közösségi szájton a felhasználók kifejezhetik szeretetüket. A párt szórólapjai azonban zöldek, de kicsiben azért rajtuk van az MSZP-logó. „Azt kell tudatosítani az emberekben, hogy az MSZP egy szerethető párt. Hagyjuk abba a korruptozást, amíg még vádemelés sem történt. Én is tudnám mondani, hogy Orbán Viktor övig benne van Sukoróban” – magyarázta a szocialisták önkormányzati kampányfőnöke. Szanyi Tibor leszögezte: nem játszák el a bazári majmot, vagyis nem mennek bele számháborúba, de ahol csak lehet, jelöltet fognak állítani, akiket nem áll szándékukban visszaléptetni. „Az MSZP ezzel együtt nyitott bármilyen együttműködésre, amely a Fidesz többségét meg tudja akadályozni” – tette hozzá. Azt már sikernek könyvelnék el, ha a 2006-os önkormányzati és a 2010-es parlamenti választásokhoz képest emelkedne a támogatottságuk.
„Minden körzet megnyerhető, ráadásul az MSZP hatalmas előnye a Fidesszel szemben az, hogy a szocialista jelöltek ismerik az embereket, köztük élnek, ezért hitelesek és megismerhetők. Az MSZP nem a médiában, hanem a szavazófülkében akarja megnyerni a választásokat” – fogalmazott Szanyi Tibor.
Az MDF is beszáll a kampányba: jobbra hangolnak
Megkezdte önkormányzati választási kampányát az MDF, amelynek szlogenje: Hangoljunk jobbra! – közölte a párt. A szlogennek két áthallása is van, az egyik, hogy „az országot jobb helyzetbe kell hozni”, amelynek érdekében a parlamentből kiesett párt „közös cselekvésre hívja Magyarország polgárait”. A másik áthallás az MDF jobbközép szerepére utal. Az adófizetők támogatására törekszenek, mert „ők azok, akiknek jelenleg nincs igazi parlamenti képviseletük” – áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.