Közismert férfi cégvezetők gyűltek össze a Magyar Tudományos Akadémián és tettek hitet a HBLF 202020 Klub küldetése mellett. Egy friss kutatás szerint jelenleg kevesebb, mint 10 százalék az első számú vezetőpozícióban, és 17 százalék a felsőszintű vezetésben a nők aránya a Top 200 vállalatnál Magyarországon.
A 202020 Klub alapítói vállalják, hogy növelik a nők arányát a vállalatok vezetésében, a cél, hogy jobb legyen a nemek aránya a szervezetek minden szintjén.
"Magyarországon az egyetemet végzettek több mint fele nő. Statisztikai adatok támasztják alá, hogy tanulmányaik során a nők jobban teljesítenek, mint a férfiak. Szakmai tudásukat, tehetségüket nem kihasználni több mint hiba. A 202020 Klub a nők vezetői pozícióba kerülését támogatja azzal a céllal, hogy 2020-ra Magyarországon a vállalatok vezetőségében és az igazgatóságokban a nők aránya legalább 20 százalék legyen. – mondta el Czakó Borbála, HBLF elnöke és az EY globális igazgatója.
A Klubot 25 női vezető alapította márciusban, most pedig a férfiakon volt a sor. Több mint 30 férfi cégvezető állt azonnal a kezdeményezés mellé, köztük olyan nevek, mint Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója, Halácsy Péter, a Prezi alapítója, Dr. Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke, Veres Zsolt, az IBM elnök-vezérigazgatója, Bojár Gábor, a Graphisoft alapító elnöke, Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, Papp István, a Microsoft elnök-vezérigazgatója.
A Source European Commission felmérése alapján a női igazgatósági tagok száma Magyarországon 11 százalék. Annak érdekében, hogy ez a szám – és általában a női vezetők aránya a tagországok vállalatainál növekedjen - az Európai Bizottság direktívát javasolt arra, hogy a tőzsdén bejegyzett vállalatok igazgatóságában a női arány 2020-ra érje el a 40 százalékot. A javaslatot az Európai Parlament is nagy többséggel támogatta.
A mai napon a Magyar Tudományos Akadémián tartott rendezvényen bemutatták a HBLF, a Bisnode Magyarország Kft, a Figyelő és a Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatásának eredményeit a nők arányáról a magyar gazdaság 200 legsikeresebb vállalatának körében. A kérdőívet 72 vállalatvezető töltötte ki november hónapban.
A felmérés szerint a Top 200 vállalat 15 százalékában van női vezető az igazgatótanácsban, 17 százalékában van női vezető a menedzsmentben. Mindössze a válaszadók 6 százalékánál éri el a nők aránya a vezetőségben az 50 százalékot, a női középvezetők aránya átlagosan 28 százalék. Ezzel szemben közel 40 százalék a nők aránya az alsóbb vállalati szinteken és ugyanennyi, ha a teljes dolgozói létszámot nézünk. Ha a fizetéseket nézünk, a vizsgált vállalatok 18 százalékánál találunk nőt az öt legjobban fizetett munkatárs között.
Összefoglalva tehát, amíg az alsóbb szinteken akár 40 százalékot is elér a női vezetők aránya, addig felsővezetői szinten ez a szám 17 százalékra, sőt az első számú pozíciót nézve 10 százalékra csökken. A vizsgált 72 vállalatnál alsóvezetői szinten 2932 férfi és 1338 nő, középvezetői szinten 2083 férfi és 870 nő, felsővezetői szinten 662 férfi és 160 nő dolgozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.