Szűkült a rés a Fidesz-KDNP és az MSZP támogatottsága között az utóbbi egy hónapban a választani tudó biztos szavazók körében - derül ki a Medián december elején, 1200 fő megkérdezésével készített felméréséből, amelyet a HVG ismertet.
A közvélemény-kutatás szerint ennek az az oka, hogy jelentősen nőtt a szocialista szavazótáborban azok száma, akik elmennének szavazni, miközben a többi szavazói csoport aktivitása kisebb-nagyobb mértékben csökkent. A fél éve mért 21 százalékról jelentősen, 32 százalékra nőtt a Fideszre semmiképpen sem szavazók aránya.
A második Orbán-kormány megalakulása óta most először kerültek többségbe azok, akik a kormány teljesítményét inkább gyengének tartják: az elégedettek aránya a novemberi 51-ről 45 százalékra csökkent. A két hónappal ezelőtti 39 százalékról 48 százalékra nőtt azok aránya, akik szerint rossz irányba mennek a dolgok.
A teljes népesség körében a Fidesz támogatottsága 44, az MSZP-é 13, a Jobbiké 7, az LMP-é 3 százalékos. Orbán Viktor kormányfő népszerűsége mérséklődött, de továbbra is ő áll a politikuslista élén. Őt Schmitt Pál államfő követi.
Módszertan
A felmérést 2010. december 3-a és 7-e között készítette a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet, az ország több mint 100 településén véletlenszerűen kiválasztott felnőtt állampolgár személyes megkérdezésével. A minta kisebb torzulásait a kutatók a KSH adatait felhasználva matematikai eljárással, úgynevezett súlyozással korrigálták, és így a minta pontosan tükrözi a szavazókorú lakosság településtípus, nem, életkor és iskolai végzettség szerinti összetételét. A közölt adatok hibahatára az adott kérdésre válaszolók számától függően ±2-5 százalék.
A TÁRKI ma nyilvánosságra hozott felmérése szerint is érzékelhető mértékben csökken a Fidesz-KDNP szavazótábora.
Bár a közvéleménykutatók az okokat nem közölték, talán nem a valóságtól elrugaszkodott feltételezés, hogy a magánnyugdíjpénztári rendszer megszüntetését célzó intézkedések állhatnak a népszerűségvesztés mögött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.