A felújítás alatt lévő dunai átkelőre 30 tonnás teherautók álltak fel, majd a szakemberek megvizsgálták, hogy a híd hogyan reagál ekkora terhelésre. Dunai László, a Budapesti Műszaki Egyetem professzora, a próba művezetője a helyszínen elmondta, a próbát szabvány szerint végzik, megpróbálják azokat a terheket szimulálni, amelyeket az élettartama alatt a híd kaphat.
Megmérik azt is, hogy a híd szerkezetének mekkora lehajlásai vannak, illetve a szerkezet kritikus pontjaiban mekkora feszültség keletkezik - tudósít a Gazdasági Rádió.
Dunai László szerint mivel a Margit híd ívhíd, jóval merevebbnek számít, így a nyúlások és egyéb mozgások tűréshatára néhány centiméteresre tehető. Emlékezetett, hogy a Megyeri hídnál (amelynek terheléspróbáját szintén ő végezte) 60 centis lehajlások voltak.
Elmondta azt is, az előzetes számítások és eddigi eredmények szerint a híd sikerrel átmegy majd a teszten, és az eredmények ismeretében kiadhatják azokat a jegyzőkönyveket, amelyek az ideiglenes forgalomba helyezéshez szükségesek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.