Persze számos kommentár tüzeli az étert a kiskereskedelmi értékesítés kapcsán, habár az autóértékesítések nélküli havi szintű konszenzus 0,2 százalékos csökkenést vár a ma napvilágra kerülő adattól, mondván, a februári nagy havazások miatt gyengébben teljesíthetett ez a szegmens. Ugye hasonló véleményekkel hozakodtak elő múlt pénteken is a munkaerő piaci adatok kapcsán, aztán a számok mégsem ezt igazolták vissza.
Persze ebből hamar olyan interpretációk születnek, hogy akkor még inkább jobb úton halad a gazdaság talpra állása, ami ugyebár nem igaz, mivel a makroadatok összessége egyáltalán nem erről a képről tanúskodik, bár ha visszaemlékezünk az elmúlt hónapokra, gyakorlatilag azt látjuk, hogy teljesen mindegy, hogy jó-e vagy rossz egy makroadat, a részvénypiacok ez idáig emelkedéssel reagáltak.
Újra olyan kockázatvállalási hajlandóságot lehet tapasztalni a globális pénzpiacokon, mint amilyen 2007-2008-ban volt a lufi kipukkadásának idején. Mindenkit a profitéhség hajt, úgy tekintenek vissza az elmúlt másfél év viszontagságaira, mintha nem is történt volna meg, figyelmen kívül hagyják azt, hogy a fejlett államok óriási adósságállományt halmoztak fel (a lakossággal egyetemben), amit csak fájdalmas intézkedések árán lehet csak kezelni, ami derékba törheti a gazdasági talpra állásba vetett bizalmat.
Persze mindezeket most nem tükrözik vissza a részvénypiaci árfolyamok, oda csak áramlik be a pénz, mint a régi szép időkben. De úgy tűnik, hogy a baljósabb kommentárok még mindig nem elég hangosak ahhoz, hogy változást hozzon a gondolkodásban, holott fokozatosan gyűlnek a sötét fellegek a világgazdaság egén. A politikusok foggal-körömmel ragaszkodnak a régi sémákhoz, csak a növekedést tartják elfogadható útnak, és nem tudnak hosszú távú döntéseket hozni, csak a rövid távú, szavazatmaximalizáló lépések lebegnek a szemük előtt. Már rég meg kellett volna reformálni a pénzügyi rendszert is, de csak a halogatást látni, nem mer hozzányúlni senki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.