Közeleg a negyedik ipari forradalom, amit a technológiai innováció hoz majd. A big data, a felhőalapú szolgáltatások, a mesterséges intelligencia és a hordható eszközök alapozzák meg a következő generációs számítástechnikát, ami a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság köré épül majd fel – írja a Bank of America-Merrill Lynch a legfrissebb elemzésében. Szakértőik szerint a 2020-as év lehet a fordulópont, akkorra már globális szinten mintegy 250-300 millió felhasználójuk lehet a virtuális valóságon és a kiterjesztett valóságon alapuló szolgáltatásoknak.
Szabadidőnk kétharmadát, a szórakozásra fordított összeg felét költjük majd el erre. A VR-sisakok és társaik forradalmi változásokat hozhatnak az oktatás, a szórakozás, a számítógépes játékok, a pénzügyi szolgáltatások, az egészségügy, a média és a kiskereskedelem területén is. Szinte minden szektorban átalakulhat a kommunikáció, a tervezési folyamat, a gyártás, sőt még az értékesítés is.
És hogy miből lesz majd bevétele az iparágnak? A kiterjesztett valóság nag valószínűséggel betör majd a mobil hirdetések piacára. A várakozások szerint a tavalyi 514 milliárd dollárról 2020-ra 674 milliárd dollárra nőhet az Egyesült Államokban a teljes hirdetési piac. Ebből a mobil hirdetések 77 milliárd dollárra rúghatnak az évtized végén az eMarketer becslései szerint.
A kiterjesztett valóság lehet a következő nagy platform, ahol a hirdetésekben a cégek a fogyasztóikkal vagy a jövőbeni ügyfeleikkel kommunikálnak. Főleg a gyors előretörést mutató natív hirdetések (azon hirdetések, amelyek tartalmilag és formailag is beleillenek a megjelenésük platformjába) előtt nyílnak meg új távlatok.
Összességében a virtuális valóságon és a kiterjesztett valóságon alapuló termékek és szolgáltatások piaca elérheti a 150 milliárd dollárt 2020–2022-re. Nagy lehetőség ez a virtuálisvalóság-szemüvegek gyártóinak ugyanúgy, mint a tartalomszolgáltatóknak, a szórakoztató- és játékiparnak, a processzorok, szenzorok, kamerák, akkumulátorok, kijelzők gyártóinak és az alkalmazások fejlesztőinek is.
A Bank of America-Merrill Lynch olyan vállalatok részvényeit gyűjtötte össze, amelyek a következő években ebből a folyamatból profitálhatnak. Erősen ki van téve az iparágaknak az eszközgyártók és a szoftvercégek közül például az Alphabet, a Sony, a Microsoft, a Dassault Systems, a Facebook, az alkatrészgyártók közül pedig az Advanced Micro Devices és az Nvidia chipgyártók. Aki ezekből a részvényekből vásárol, valós nyereséget érhet el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.