A hazai biztosítási piacon tapasztalható negatív tendenciák ellenére erősödött tavaly a Generali- Providencia és a Generali csoport relatív piaci pozíciója, s részesedése – enyhe csökkenés mellett – megközelítette a piacvezetőét – közölte a társaság.
A Generali-Providencia tavaly jelentősen növelni tudta adózott eredményét, a 2010-es közel 3,5 milliárdos eredmény után 2011-ben már 4,9 milliárd forint volt a nyeresége, ami 42 százalékos javulást jelentett. A társaság 114,9 milliárd forint korrigált díjbevételt ért el, piaci részesedése így 16,9 százalék volt, ami enyhe csökkenést mutat az előző évihez képest. Az életbiztosítások korrigált díjbevétele alapján a társaság piaci hányada ebben az üzletágban 12 százalék, 35,8 milliárd forint volt. A biztosító a nem-élet üzletágban 79,1 milliárd forintos díjbevétellel 20,8 százalékos piaci szegmenst birtokol, ami 4,8 százalékos csökkenést jelent. Ez mindenekelőtt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításból (kgfb) származó díjbevétel visszaesésének a következménye, egyéb módozatokban a Generali növelni tudta piaci részesedését. Ez a csökkenés azonban még mindig kedvezőbb, mint a piac 5,8 százalékos visszaesése.
A magyarországi Generali csoport ugyancsak jelentősen, 3,6 milliárdról 4,8 milliárdra növelte az adózott eredményét. Ezt részben a hatékonyságjavító, költségcsökkentő intézkedéseknek tulajdonítja a társaság, részben pedig a kedvező időjárás miatti alacsonyabb kárhányadnak. A csoport – a Genertelt és az Európai Utazási Biztosítót is figyelembe véve – összesen 120,6 milliárd forint korrigált díjbevételre tett szert, amellyel 17,7 százalékos piaci részesedést ért el, mindössze 0,2 százalékkal elmaradva a piacvezető Allianztól. A kgfb-n kívüli nem-életbiztosítások területén a cégcsoport 25,2 százalékos piaci részesedéssel piacvezető lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.