BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A nehéz piaci környezetben is nőtt a Generali eredményessége

A hazai biztosítási piacon tapasztalható negatív tendenciák ellenére erősödött tavaly a ­Generali- Providencia és a Generali csoport relatív piaci pozíciója, s részesedése – enyhe csökkenés mellett – megközelítette a piacvezetőét – közölte a társaság.

A Generali-Providencia tavaly jelentősen növelni tudta adózott eredményét, a 2010-es közel 3,5 milliárdos eredmény után 2011-ben már 4,9 milliárd forint volt a nyeresége, ami 42 százalékos javulást jelentett. A társaság 114,9 milliárd forint korrigált díjbevételt ért el, piaci részesedése így 16,9 százalék volt, ami enyhe csökkenést mutat az előző évihez képest. Az életbiztosítások korrigált díjbevétele alapján a társaság piaci hányada ebben az üzletágban 12 százalék, 35,8 milliárd forint volt. A biztosító a nem-élet üzletágban 79,1 milliárd forintos díjbevétellel 20,8 százalékos piaci szegmenst birtokol, ami 4,8 százalékos csökkenést jelent. Ez mindenekelőtt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításból (kgfb) származó díjbevétel visszaesésének a következménye, egyéb módozatokban a Generali növelni tudta piaci részesedését. Ez a csökkenés azonban még mindig kedvezőbb, mint a piac 5,8 százalékos visszaesése.

A magyarországi Generali csoport ugyancsak jelentősen, 3,6 milliárdról 4,8 milliárdra növelte az adózott eredményét. Ezt részben a hatékonyságjavító, költségcsökkentő intézkedéseknek tulajdonítja a társaság, részben pedig a kedvező időjárás miatti alacsonyabb kárhányadnak. A csoport – a Genertelt és az Európai Utazási Biztosítót is figyelembe véve – összesen 120,6 milliárd forint korrigált díjbevételre tett szert, amellyel 17,7 százalékos piaci részesedést ért el, mindössze 0,2 százalékkal elmaradva a piacvezető Allianztól. A kgfb-n kívüli nem-életbiztosítások területén a cégcsoport 25,2 százalékos piaci részesedéssel piacvezető lett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.