A magyarországi biztosítási piac mérete már a negyedik éve csökken. Tavaly mindössze 768 milliárd forint volt a hazai biztosítók díjbevétele, ez 6,5 százalékkal alacsonyabb a 2011-ben elért forgalomnál – hangzott el a Signal Biztosító tegnap rendezett sajtóbeszélgetésén. „Mindenki várja, hogy mikor ér véget a biztosítási piac csökkenése” – mondta az események Kálózdi Tamás, a társaság elnök-vezérigazgatója. A biztosítási piac a szakember szerint hűen követi a gazdasági folyamatokat, a beruházások volumene, a lakossági megtakarítások mennyisége hatással van a méretére. Tavaly a vagyonbiztosítási piac főleg azért csökkent, mert a fokozódó árverseny miatt estek az átlagdíjak. Az életbiztosítási piac a lejáró és meg nem újított szerződések miatt zsugorodott.
Miközben azonban a piac egésze csökkent, a Signal 6,3 százalékkal 13,9 milliárd forintra növelte a díjbevételeit, és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piac kivételével minden fontosabb szegmensben felülteljesítette a piacot. A kgfb-ben mostanra olyan alacsonyak lettek az átlagdíjak, hogy az agresszív árversenybe már nem akart beszállni a cég – mondta Kálózdi. A Signal is csökkentette a díjait a többi biztosítóhoz hasonlóan, de fontosnak tartják azt is, hogyan alakul a kárhányad, hogy ne legyen az üzletág veszteséges. Az árcsökkenés egyébként részben indokolt, hiszen a magas benzinárak miatt kevesebbet autóznak az emberek, az utak minősége is javult, és a szigorodó bírságok is csökkentették a balesetek számát. A kárcsökkenés azonban Kálózdi szerint nem volt olyan mértékű, ami a teljes árcsökkenést indokolni tudná. A biztosítók is kezdik ezt érezni, ez is az oka annak, hogy a legújabb hirdetményekben már emelkednek a tarifák. A vagyonbiztosítások terén a lakásbiztosítási piacon viszont több mint 10 százalékkal nőtt a Signal díjbevétele tavaly, és ebben nincs benne az Axától átvett mintegy 4500 szerződés hatása, az ugyanis csak idén januártól jelenik meg a számaikban.
A casco-piacon is gyorsan fejlődnek, tavaly csaknem 75 százalékkal nőtt a díjbevételük, miközben a piac 9,32 százalékot esett. Az is igaz viszont, hogy alacsony bázisról indultak – mondta Kálózdi. A casco-piacra egyébként jellemző, hogy a történelmileg nagy állománnyal rendelkező 4-5 legnagyobb piaci szereplő részesedése folyamatosan csökken. Gyorsan fejlődik még a Signalnál a stratégiai üzletágnak számító kkv-biztosítások volumene is.
Az életbiztosítási piacon is sikeres évet zárt a biztosító. A unit linked biztosításoknál az új szerzések díjbevétele 10,46 százalékkal volt magasabb tavaly, mint 2011-ben, ezen belül a rendszeres díjas biztosításoknál 16, az egyszeri díjasoknál csaknem 5 százalékos volt a növekedés. A klasszikus életbiztosításuk is sikert aratott, és a családi balesetbiztosításból származó díjbevételt is sikerült csaknem a háromszorosára növelni.
Az idei tervekben a kkv-üzletág erősítése áll a középpontban, emellett szeretné már megmutatni magát a biztosító az egészségbiztosítási piacon is. A csoportos vállalati egészségbiztosítást tavaly elindították, ám komoly eredményeket még nem ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.