BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árusítás mindenféle színtéren

Értékesítés. Dinamikusan nő az alternatív értékesítési csatornák szerepe az év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb-) kampányban. A legnagyobb szeletet az online alkuszok hasítják ki a biztosítókon kívüli értékesítésből, hiszen minden piaci szereplő termékeit a kínálati listán tartják, így az átlagnál is árérzékenyebb kgfb-szerződők számára vonzó elérési pontot jelentenek. A nagy piaci szereplők már „beélesítették” internetes honlapjaikat a kampány megkezdése előtt, azonnali díjkalkulációt, garantált árat és természetesen teljes kínálati listát biztosítanak ügyfeleiknek. A klienseket persze egyéb eszközökkel is igyekeznek magukhoz vonzani: a biztositas.hu például egy autót sorsol ki a rajta keresztül szerződő ügyfelek között.

A kgfb-kampányban – és főként azon kívül – persze nem elhanyagolható a hazai piacon néhány éve megjelent direkt biztosítók szerepe sem. A Generali csoporthoz tartozó Genertel Biztosító Zrt. az idén is újabb kedvezményekkel igyekszik magához vonzani az új szolgáltatóban gondolkodó ügyfeleket. A társaság 30–50 százalékos kármentességi kedvezményt ad a legalább 5 éve balesetmentesen közlekedőknek, és ez év januárjától már megszüntette az alap és az extra kármentességi kedvezmény évközi visszavonhatóságát is. (Év közbeni tarifaváltoztatásra egyébként az új kgfb-törvény miatt nem is lenne már lehetőség.) Ha pedig az ügyfél éves díjfizetési gyakoriságot választ, öt-tíz százalékos pluszdíjkedvezményben is részesülhet. Az ezen a piacon itthon úttörőnek számító Genertel mellett már korábban megjelent az Aegon Direct, és az Allianz Direct is, amelyek szintén különböző kedvezményekkel próbálják magukhoz csábítani az autósokat, az idén pedig elindul a Generali, illetve az Union új internetes értékesítési csatornája.

Az online alkuszokon és direkt biztosítókon kívül az egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánc is részt vesz a kgfb-szerződésekért folytatott harcban. A Tesco tavaly kapcsolódott be a kampányba, és az idén már minden Magyarországon működő biztosítótársaság ajánlata elérhető lesz az áruházlánc 30 hipermarketjében, valamint a cég honlapján keresztül. Amellett, hogy a vásárlók az összes elérhető ajánlat közül választhatják ki a számukra legkedvezőbb lehetőséget, a már meglévő biztosításuk felmondásával sem kell törődniük, hiszen az ügyfelek által aláírt felmondások továbbítása a biztosítótársaságokhoz is része a szolgáltatásnak. (A Tesco partnere, a Hyper Project Biztosítási Szolgáltató Kft. végzi a biztosításközvetítési szolgáltatást.)

„Érdemes az idén is nálunk megkötni a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, hiszen a Tescón keresztül váltó ügyfelek tavaly átlagosan 11 939 forintot takarítottak meg. Kényelmi szolgáltatásunk keretében nyereményakcióval is várjuk mindazon vásárlókat, akik a Tescóban kötnek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást” – mondta Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs vezetője.

Természetesen a hitelintézetek között is akadnak szereplők, amelyek igyekeznek kihasználni a kampány nyújtotta lehetőségeket. A CIB Bank például több kedvezménnyel is igyekszik növelni a saját és a csoporthoz tartozó alkuszcég forgalmát. Az ügyfél ötezer forint jóváíráshoz juthat a bankszámláján, amennyiben biztosítót vált vagy új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást köt a CIB Alkusz internetes honlapján keresztül, illetve bármelyik CIB-fiókban, és – elektronikusan vagy személyesen – csoportos beszedési- vagy állandó átutalási megbízást ad CIB-bankszámláján. Ezenfelül újabb ötezer forint jóváírást kaphat az ügyfél, ha a számlájára utal havonta legalább 50 ezer forintot, és havonta legalább 2 megbízást indít. (Ez utóbbi lehet csoportos beszedési megbízás, legalább 1000 forint értékű állandó átutalási megbízás vagy internetbankos eseti átutalás is.)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.