BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Díjérzékenyek az ügyfelek

„A nehéz gazdasági körülmények miatt várhatóan fokozódik az idén a lakásbiztosítási piacra jellemző kiélezett szolgáltatási és díjverseny” – mondja Lázár István, a Groupama Garancia vagyon- és felelősségbiztosítási főosztályvezetője. A hazai piacon 12 társaság kínál lakásbiztosításokat, és több mint 3 millió lakásnak, vagyis a magyar háztartások nagyjából 70 százalékának van szerződése. Az év elején pedig még a szokásosnál is fokozottabb a verseny – hívja fel a figyelmet Hajas Gábor, a Generali vagyonbiztosítási üzletágának igazgatója. Ez az időszak ugyanis az, amikor a lakók a társasházak biztosításáról döntenek, illetve az év első heteiben lehet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban megszerzett új ügyfeleket különféle szolgáltatásokkal – köztük otthonbiztosítással – megcélozni.

A cégek közötti rivalizálás miatt a piaci szereplők többsége úgy nyilatkozik, nem emel árat, az ügyfelek által fizetett díjak mégis nőttek az idén, nagyjából 3-6 százalékkal. Ennek az az oka, hogy a biztosítók követik az ingatlanállomány értékét, vagyis megemelik a biztosítási összeget – rendszerint valamelyik, a KSH által publikált árindex alapján. Ennyit viszont az ügyfelek nagy része még lenyel, a biztosítók nem tapasztalnak tömeges felmondásokat.

Változás viszont már észlelhető. Az árérzékeny kliensek a biztosítási fordulókhoz közeledve egyre gyakrabban vetik össze az árakat – osztja meg tapasztala-tait Gorda Zsolt, a Köbe termékfejlesztési és kockázatelbírálási vezetője, és hozzáteszi: a lakásbiztosításoknál korábban megszokott hosszú életciklus modell megváltozni látszik. Ehhez egyébként az interaktív értékesítési csatornák is nagymértékben hozzájárulnak. „Az internet segítségével a biztosítások mára már könnyen összehasonlíthatók és egyszerűen megköthetők” – mondja Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

A biztosítók termékfejlesztéseinek egy része kifejezetten az árérzékeny réteget célozza meg. Az Aegon nekik vezette be azt a konstrukciót, amely három év hűség vállalása fejében tartamkedvezményt nyújt, és nekik szól az önrész vállalásával köthető lakásbiztosítás is – közölte Szurgyi Nándor, a biztosító lakossági vállalatbiztosítási üzletágának igazgatója. Más cégek a szolgáltatások fejlesztésével próbálnak ügyfeleket szerezni. A K&H például a törzskönyvezett kutyák vagy a háztartási gépek garanciaidőn túli biztosítását is vállalja, sőt az elveszett bankkártyák letiltási költségét is állja. HB

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.