A cégek közötti rivalizálás miatt a piaci szereplők többsége úgy nyilatkozik, nem emel árat, az ügyfelek által fizetett díjak mégis nőttek az idén, nagyjából 3-6 százalékkal. Ennek az az oka, hogy a biztosítók követik az ingatlanállomány értékét, vagyis megemelik a biztosítási összeget – rendszerint valamelyik, a KSH által publikált árindex alapján. Ennyit viszont az ügyfelek nagy része még lenyel, a biztosítók nem tapasztalnak tömeges felmondásokat.
Változás viszont már észlelhető. Az árérzékeny kliensek a biztosítási fordulókhoz közeledve egyre gyakrabban vetik össze az árakat – osztja meg tapasztala-tait Gorda Zsolt, a Köbe termékfejlesztési és kockázatelbírálási vezetője, és hozzáteszi: a lakásbiztosításoknál korábban megszokott hosszú életciklus modell megváltozni látszik. Ehhez egyébként az interaktív értékesítési csatornák is nagymértékben hozzájárulnak. „Az internet segítségével a biztosítások mára már könnyen összehasonlíthatók és egyszerűen megköthetők” – mondja Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.
A biztosítók termékfejlesztéseinek egy része kifejezetten az árérzékeny réteget célozza meg. Az Aegon nekik vezette be azt a konstrukciót, amely három év hűség vállalása fejében tartamkedvezményt nyújt, és nekik szól az önrész vállalásával köthető lakásbiztosítás is – közölte Szurgyi Nándor, a biztosító lakossági vállalatbiztosítási üzletágának igazgatója. Más cégek a szolgáltatások fejlesztésével próbálnak ügyfeleket szerezni. A K&H például a törzskönyvezett kutyák vagy a háztartási gépek garanciaidőn túli biztosítását is vállalja, sőt az elveszett bankkártyák letiltási költségét is állja. HB
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.