Ötödével kevesebb üzemanyagot használtak el ez év januárban az autósok, mint két évvel korábban – derül ki a Magyar Ásványolaj Szövetség legfrissebb adataiból, és az év hátralévő részében is számítani lehet a fogyasztás viszszaesésére. Az emelkedő benzinár miatt ugyanis sokan meggondolják, mikor üljenek autóba. „Így a megtett utaskilométerek száma is csökken, ez a balesetek esélyét is csökkenti, és a kárstatisztikákra kismértékű pozitív hatást gyakorol” – mondja Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója.
A statisztikák is ezt támasztják alá: „Egy év alatt 14 százalékkal csökkent a magyarországi utakon bekövetkezett halálesetek száma” – mutat rá Rácz István, a biztosítás.hu ügyvezetője a cég nemrég kiadott közleményében. Ez utóbbi azért is érdekes, mert a súlyos balesetek teszik ki a kötelező biztosítások kárainak több mint 30 százalékát. A javuló statisztikáknak persze más oka is van. „A KRESZ szabályainak változtatása, illetve a magasabb büntetések is kedvezően hatnak a közlekedésbiztonságra” – mondja Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.
A biztosítók szerint mégsem biztos, hogy sokkal kevesebbet kell majd fizetni a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokért (kgfb). Ennek az oka részben jogszabályi, azaz, hogy a díjakat csak évente egyszer lehet megváltoztatni. „A casco díját persze évente többször is lehet korrigálni, és ha indokolt, figyelembe veszik ezt a cégek” – emlékeztet Jákfalvi Zoltán, a Generali gépjármű-biztosítási üzletágának vezetője. Emellett – hívják fel a figyelmet egyebek között a Magyar Posta Biztosítónál – vannak olyan tényezők is, amelyek inkább a díjak növekedését eredményezhetik. „Ezek közé tartozik a javítási költségek emelkedése, a Japánban gyártott pótalkatrészek várható drágulása, és az elhanyagoltabb műszaki állapotú, például téli gumival nem rendelkező autók számának növekedése” – sorolja Csermely Tibor, a Groupama Garancia nem életbiztosítási ügyvezető igazgatója.
Ráadásul a gépjárműhasználat intenzitása sem csökkenhet tartósan a magyar piacra most belépett romániai Astra Biztosító szerint. A gépjármű-tulajdonosok ugyanis előbb-utóbb döntenek: vagy eladják a nem használt autót, vagy pedig a magas benzinár mellett is ugyanúgy használják. Az Aegonnál is úgy vélik, a dráguló benzin és a kevesebb káresemény között egyre kisebb az összefüggés. Az elmúlt években tapasztalt 45 százalékot is meghaladó benzináremelés ugyanis a lakosság árérzékeny tömegeit már leszoktatta az autózásról, akik pedig még most is kocsival járnak, azok számára már nem jelent már érdemi korlátozó hatást, ha a benzin tovább drágul.
Az viszont nem kizárt, hogy a jövőben a biztosítók értékelik, ha az autósok kevesebbet használják a kocsijukat, és ez a díjszabáson is meglátszik majd.
A nemzetközi gyakorlatban vannak erre példák, Magyarországon viszont egyelőre a legtöbb helyen csak fontolgatják ennek megvalósítását. A megtett kilométerek mérése ugyanis költséges, a mostani nyomott díjak mellett már nem biztos, hogy gazdaságosan be lehetne építeni az autókba egy ilyen szerkezetet.
Más előnye is van persze a szolgáltatásnak: használatával a balesetet szenvedett gépjármű utasát időben segítséghez lehet juttatni, és az ellopott autót is könnyebb megtalálni a beépített GPS-szel.
Más előnye is van persze a szolgáltatásnak: használatával a balesetet szenvedett gépjármű utasát időben segítséghez lehet juttatni, és az ellopott autót is könnyebb megtalálni a beépített GPS-szel.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.