Egy friss kutatás eredményeit ismertette Baittrok Borbála, a Gemius Hungary üzletágvezetője a Portfolio.hu biztosítási konferenciáján. Az 1800 fős kutatás során az egészségbiztosítások és a hálapénz területét járták körül. A legismertebb egészségbiztosítók között számos olyan cég akadt, amelyik nem is kínál ilyen terméket, vagy nem jelentős piaci szereplő. Az első helyen végzett ismertségben az Aegon és az Axa, de előkelő helyen végzett a kutatásban az OTP is.
A tipikus egészségbiztosítással rendelkező ügyfél nő, 50-59 éves, felsőfokú végzettségű, és az átlagnál többet, 200-250 ezer forintot keres. A leginkább a szűrések, az egynapos sebészet, a háziorvosi és járóbeteg ellátás motiválják az ügyfeleket, a nőknek a szűrések, a férfiaknak a járóbeteg ellátás a legfontosabb. Ezek alapján arra lehet következtetni, hogy az aktív korúakat érdeklik ezek a termékek.
Egy átlagos ügyfél 114 ezer forintot fizet évente egészségbiztosításra, és csaknem ugyanennyit, évi 100 ezer forintot fizet ki hálapénzre vagy saját maga, vagy valamelyik hozzátartozója miatt. Ha a magán egészségbiztosítás mentesítené az ügyfeleket a hálapénz alól, akkor 127 ezer forintot fizetnének erre. Azok is fizetnek egyébként hálapénzt, akiknek van egészségbiztosításuk.
Az egészségbiztosítást az egészségpénztárral sokan keverik, abban is sokan bizonytalanok, hogy van-e nekik ilyen biztosításuk, erre utal, hogy sokan irreálisan alacsony éves díjat jelöltek meg. Az emberek 40 százaléka fizet hálapénzt, ezek kétharmada 50 ezer forint alatti összeget fordított erre, de a megkérdezettek 5 százaléka félmillió forintnál is többet rakott a borítékokba. A tavaly hálapénzt nem fizetők 35 százaléka egyébként fizetne hálapénzt a jobb ellátás reményében, minden negyedik ember viszont nem engedheti meg magának ezt, és csak minden ötödik megkérdezett mondta azt, hogy elvből elutasítja a borítékozást.
VG Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.