A konkurens CLB Független Biztosítási Alkusznál ezzel szemben úgy vélik, alapjában véve nem mérséklődtek a tarifák. „Bár sokan lesznek, akik a korábbinál olcsóbb kötelezőt tudnak majd kötni, az első számításaink azt mutatják, hogy az átlagdíj a számtalan kedvezmény mellett is kissé emelkedik az idén” – hangsúlyozza Bravik Attila, a CLB helyettes ügyvezető igazgatója.
A bonyolult árazás miatt egyébként a szakemberek szerint az ügyfelek jobban teszik, ha az idén is valamilyen internetes összehasonlító kalkulátorral számolják ki saját tarifájukat. Az online közvetítők rendkívül gyorsak voltak, a Netrisk és a CLB is már a hét végén feltöltötte az adatokat, s lehetővé tette a tarifaszámítást, sőt a szerződéskötést is. Az autósoknak a múlt évhez hasonlóan most is egy hónapjuk lesz a döntésre, az érvényes szerződés felbontásáról december 1-jéig kell értesíteniük a biztosítójukat, az új biztosítás megkötésére pedig az év végéig lesz lehetőségük.
A biztosítók közötti versenyt egyébként az idén is – ahogy tavaly – már nem a kis piaci szereplők, hanem a legnagyobb biztosítótársaságok fogják diktálni – állítja a Netrisk. Ezek többsége ugyanis csökkentette vagy szinten tartja díjait a múlt évhez képest, ezzel együtt az alapdíjra adható kedvezmények számát és mértékét is emelték a társaságok. A tavalyi kgfb-kampány nagy nyertese, az Allianz is folytatja az offenzívát, ezt Kisbenedek Péter vezérigazgató is megerősítette a társaság sajtótájékoztatóján. Az Allianz ennek jegyében annak ellenére sem emeli a jövő évi díjakat, hogy a költségek az áfaemelés, a garanciaalap díja és az infláció miatt 4-5 százalékkal növekednek.
A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) is készül a kampányra. Mivel január 1-jétől új kgfb-rendszer lép életbe, a PSZÁF – amellett, hogy fokozottan figyeli az október 30-án induló „átszerződési” időszakban a piaci szereplőket – különböző tájékoztató anyagokkal segíti a gépjármű-üzembentartók és -tulajdonosok eligazodását. A hatóság fontosnak tartja, hogy az ügyfelek időben értesüljenek a kgfb-szabályok változásáról, ezért a piaci szereplőkhöz eljuttatott, százezer példányban készült szórólappal és internetes tájékoztató anyagokkal is felhívja a figyelmet a tudnivalókra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.